OPATŘENÍ DĚKANA č. 3/2015 Pravidla hospodaření a nakládání s grantovými prostředky na Katolické teologické fakultě UK ****************************************************************************************** * OPATŘENÍ DĚKANA č. 3/2015 Pravidla hospodaření a nakládání s grantovými prostředky na Ka teologické fakultě UK ****************************************************************************************** Č.j.:  198/15 V Praze dne 18. 2. 2015 OPATŘENÍ DĚKANA č. 3/2015 Pravidla hospodaření a nakládání s grantovými prostředky  na Katolické teologické fakultě UK                                             ****************************************************************************************** * Čl. 1.  Obecná ustanovení ****************************************************************************************** V souladu s článkem 7, zejm. bodů 1 a 2statutu KTF UK (dále jen „fakulta“)  vydávám toto o upravuje nakládání a hospodaření s grantovými prostředky na fakultě. Grantovými prostředky se rozumí prostředky institucionální podpory ze státního rozpočtu  a podpory vědy, výzkumu a vzdělávání včetně zahraničních (např. GAČR, GA UK, NAKI, PRVOUK, U Čerpání grantových prostředků se pak dále řídí předpisy upravujícími tuto oblast pro konkr uzavřenou smlouvou s grantovou agenturou. Každý řešitel projektu (případně odpovědný garan seznámit s těmito předpisy a pokyny pro řešitele grantu a dodržovat je. Za projekt jako celek (včetně administrativního zajištění a hospodaření s prostředky) odpo řešitel, příp. garant projektu. Za účtování grantových prostředků zodpovídá ekonomické odd ****************************************************************************************** * Čl. 2. Grantové přihlášky, smluvní zajištění ****************************************************************************************** Grantové přihlášky či přihlášky do veřejných soutěží předkládá žadatel děkanovi fakulty mi pracovních dní před termínem  přihlášek grantové agentuře. Přihláška se odevzdává v počtu vyhotovení včetně 1 navíc pro účely archivace v ekonomickém  oddělení. Pokud to podmínky g umožňují, je povinen zahrnout do nákladů projektu i doplňkové (režijní) náklady ve výši 15 s ekonomickým oddělením a náklady na administrativní zajištění projektu.             Za fo přihlášek zodpovídá řešitel či garant, za finanční stránku ekonomické oddělení, což potvrz ekon. oddělení svým podpisem na jednom vyhotovení přihlášky, které bude archivováno tamtéž Na přijaté grantové projekty jsou podepisovány smlouvy s příslušnými grantovými agenturami  nositele a řešitele projektu dodržovat podmínky řešení projektu. Originály smluv včetně p jsou archivovány na ekonomickém oddělení. V případě, že se jedná o zahraniční grantové projekty, řešitel dokládá na ekonomické odděl finančních podmínek projektu včetně rozpočtu. Řešitel projektu je dále povinen předložit děkanovi k podpisu  závěrečnou zprávu o řešení jsou poskytovatelem vyžadovány) a to opět minimálně 5 dní před termínem pro předkládání tě poskytovateli grantu. Pokud je součástí zprávy i finanční vypořádání grantu, kontrolu prov oddělení. Kopie zprávy musí být archivována tamtéž. ****************************************************************************************** * Čl. 3. Hospodaření s grantovými prostředky ****************************************************************************************** Grantové prostředky lze čerpat po dohodě s tajemníkem fakulty ihned po  vyhlášení výsledků (tj. v případě, že nebyly finanční prostředky připsány na účet fakulty) a to podle finančn fakulty. Při hospodaření s grantovými prostředky řešitel postupuje   jednak podle zákonnýc podle vnitřních předpisů fakulty. Řešitel není oprávněn uzavírat jménem fakulty - nositele smlouvy na provedení práce (např. vydání publikací, překlady),  smlouvy předkládá k podpis fakulty až po kontrole  ekonomickým oddělením. Odpovědný řešitel grantu je povinen čerpat finanční prostředky rovnoměrně v průběhu celého roku. V průběhu roku je řešitel projektu povinen předložit tajemníkovi přehled čerpání gra prostředků v těchto termínech: 30.4. – plán čerpání prostředků, 30. 6. – kontrola průběžné 30. 9. – kontrola průběžného čerpání a 30.11. – závěrečné čerpání.  Řešitelům je doporučen % schváleného ročního rozpočtu do 30. 6.  Účetnictví grantu musí být s ohledem na termíny některých grantových agentur a povinnost zúčtování se státním rozpočtem uzavřeno nejpozděj příslušného roku. Vedoucí ekonomického oddělení je povinen zajistit pravidelné měsíční pře z účetnictví) čerpání grantových prostředků pro   jednotlivé řešitele nejpozději k 5. prac následujícího měsíce, a dále je povinen písemně upozornit tajemníka fakulty na konkrétní p grantových prostředků. Tajemník je povinen písemně informovat děkana o problémech při čerp navrhnout konkrétní řešení problému. Při finančním uzavírání grantů se předpokládá, že gra budou zcela vyčerpány. Nedočerpané prostředky se vracejí příslušné grantové agentuře. Řeši na tuto skutečnost upozornit v dostatečném předstihu děkana fakulty. ****************************************************************************************** * Čl. 4 Závěrečná ustanovení ****************************************************************************************** 1. Toto opatření nabývá účinnosti dnem vyhlášení. 2. Odpovědným za kontrolu dodržování tohoto opatření je tajemnice fakulty.        ThLic. Prokop Brož, Th.D.   děkan fakulty