Zápis a usnesení AS KTF UK přijatá na řádném zasedání dne 19.2.2014 ****************************************************************************************** * Zápis z řádného zasedání AS KTF UK dne 19.2.2014 ****************************************************************************************** Prezenční listina: Členové senátu: Přítomní: PhDr. Markéta Koronthályová Tomáš B. Mohelník, Th.D. ThDr. PhDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D. Mgr. Milan Pech, Ph.D. ThLic. David Vopřada, Th.D. Jan Lukeš Čestmír Cimler Klára Nechvílová Mgr. Marie Benáková Omluveni: PhDr. Petr Kubín, Ph.D. Doc. Ing. Mgr. Aleš Opatrný, Th.D. Hosté: ThLic. Prokop Brož, ThD., děkan KTF UK Jaroslav Brož, Th.D. S.S.L., proděkan pro studium doc. ThLic. Mgr. Karel Sládek, Th.D., proděkan pro rozvoj Doc. PhDr. Mireia Ryšková, Th.D., proděkanka Mgr. Eva Loubová, asistentka děkana Mgr. Jana Benešová, tajemnice prof. PhDr. Zdeněk Beneš Mgr. Jiří Novotný Jan Martínek Kateřina Volfová, zapisovatelka Mgr. Lukáš Kohoutek Zasedání zahájila v 17:05 hod. PhDr. Markéta Koronthályová a přivítala všechny přítomné čl hosty. Program zasedání: 1. Schválení programu a zápisu z minulého zasedání 2. Děkan a kolegium děkana (informace, dotazy) 3. Jednací řády oborových rad 4. Podmínky pro 2. kolo přijímacího řízení ke studiu 2014/15 5. Disciplinární komise 6. Plnění programu PRVOUK 7. Různé *========================================================================================= * 1) Schválení programu a zápisu z minulého zasedání *========================================================================================= A) schválení programu: Hlasování: 8(pro): 0(proti): 0(zdrželi se) „AS KTF UK schválil navržený program zasedání.“ B) schválení zápisu z minulého zasedání: Hlasování: 8(pro): 0(proti): 0(zdrželi se) „AS KTF UK schválil zveřejnění zápisu řádného zasedání ze dne 8.1.2014.“ *========================================================================================= * 2) Děkan a kolegium děkana (informace, dotazy) *========================================================================================= Děkan – 2 body: · Nový rektor: Máme nového pana rektora, děkani s ním v pondělí měli první schůzku, která s novináři – pan rektor má zájem na pravidelném setkávání s novináři. Poté následovalo jed představil nám svůj tým – 8 prorektorů, dále rozšířené grémium, kde jsou osoby s kompetenc · Děkanát: V pondělí (tj. 17.2.) začalo druhé funkční období děkana. 3. března proběhne in slavnost a mše. Všichni jste srdečně zváni. Pro senátory je tu pozvání potom do arcibiskup Proděkan – 2 body: · Zápis: Probíhá období zápisů na LS – zatím bez nějakých problémů. · Evaluace: S uplynulou nedělí skončila evaluace. Počet zúčastněných je stále velmi malý. využívají možnost slovního hodnocení, objevilo se tam několik návrhů, které se dají vzít v je s účastí dálkových studentů, studium není rozděleno přesně na semestry a některé předmě ukončeny. Benáková: Ráda bych poděkovala za zveřejnění výsledků evaluace, hodláme dát zmínku do bull prvního bodu – dnes jsme byli upozorněni studentem prvního ročníku na problematiku SISu, l předměty, které se neotevírají..... Proděkan: Stává se to zejména proto, že nejprve se tvoří Karolínka a SIS je její kopie. Le nejprve tvořit plán v SISu a Karolínka bude jeho kopie. Bravená příchod 17:15 Mohelník: K evaluacím – otázka č. 4 o překrývání se obsahu předmětů, 1 = ano, 5 = ne. Z to bylo dobré, aby se předměty překrývaly. Nechvílová: Nedošlo nám, že škála je pozitivní a u této otázky je to naopak, příště to nap Lukeš: Obecná témata k fakultě nebyla otevřena – jak to bude, bude někdy tato možnost hodn Proděkan: Otázka je, zda se mají spojovat tyto dvě věci – evaluace a možnost vyjadřovat se jako takové. Pokud se ukáže, že by to bylo užitečné, není problém to zařadit. Můžeme to zv semestr. Vopřada: otázka č. 5 – ohledně nároků na předmět. Možná by bylo lepší to formulovat jako a neadekvátní... Benáková: Tato otázka byla diskutována s panem proděkanem. Pro vás to může být známka toho vnímají, ale nevypovídá to nic o vás. Proděkan: Je třeba si uvědomit, že je to zpětná vazba, nikoli jaksi objektivní stav věci. otázka toho, jak to správně nastavit, aby byly odpovědi účinným nástrojem nějakého zlepšov procesu. Lukeš: Nemělo by to být otevřeno ještě třeba týden po začátku semestru? Proděkan: Není to problém. Nechvílová: Chápu kolegu Lukeše, ale čím delší evaluace bude, tím více se to roztáhne. Proděkanka Ryšková: Budou se vypisovat termíny na Erasmus. V rámci projektu s tématem hermeneutiky a transcend rozšířit spolupráci o další kolegy. Je dobré pro naši fakultu zabývat se transcendencí z r Ten projekt má dvě části - Karel IV. a jeho duchovní prostředí a Hermeneutika a transcende je de facto určen na podporu mladých badatelů. Z čistě kunsthistorického hlediska byli zap dějin umění, což by bylo dobré i pro teologii. Proděkan Sládek: Je zde zájem pana rektora na rozvoji teologické fakulty, budeme se snažit mu naslouchat a vytvořit nějakou platformu pro to, abychom to mohli realizovat a vyjít mu vstříc. *========================================================================================= * 3) Jednací řády oborových rad *========================================================================================= Novotný: Představuje fungování oborových rad, jejich jednací řády. Rady mohou hlasovat v přestávkách mezi svými zasedáními per rollam. Práce po zápisu studen studijní plány nových doktorandů a další žádosti. Může se stát, že je třeba něco urgentně je obtížné kvůli tomu svolávat celou radu. Z tohoto důvodu jsme zakotvili do jednacích řád Jednací řády by měl schválit senát. Benáková: Budou postoupeny na velký senát? Novotný: Je to vnitřní záležitost fakulty, tedy ne. Benáková: Kolega Novotný za legislativní komisi zmínil, že toto nedostali k vyjádření. Vzn jakým způsobem to bude fungovat, zda se mají o tyto záležitosti sami zajímat či je bude se jak dopředu. Děkan: Toto nařízení vzniká už nějakou dobu, ale přiznám se, že mě nenapadlo komisi inform Koronthályová: Není to však problém ještě předložit, kdybyste chtěli. Děkan: Tyto dokumenty připravoval pan profesor Hrdina, což je náš právník. Benáková: On mi to pan docent Novotný říkal. Není to výtka, spíš jen opravdu otázka, jak t nastavit, protože to funguje nově. Děkan: V zásadě si myslím, že by mohlo platit, že na nahlédnutí do pracovního materiálu by nebo tři dny, aby to prošla a vyjádřila se k tomu. Koronthályová: Přiznám se, že jsem spíš myslela na legislativní komisi, když nám chodí vět například z Velkého senátu. Samozřejmě s nimi ale můžeme každou věc takhle předem konzulto musí tu iniciativu projevit předem. Můžeme tedy hlasovat nebo se domníváte, že je třeba, a prohlédla? Benáková: Určitě můžeme hlasovat, to byla spíše procesní připomínka… Pech: Myslím, že tento dokument byl vytvořen právníkem, takže to v tomto případě není třeb vznikaly nějaké složitější materiály, bylo by dobré komisi využít. Bravená: Většina těch formulací stejně vychází z nadřízených předpisů. Hlasování: 9(pro): 0(proti): 0(zdrželi se) “AS KTF UK schválil jednací řády oborových rad.“ *========================================================================================= * 4) Podmínky pro 2. kolo přijímacího řízení ke studiu 2014/15 *========================================================================================= Proděkan Brož: Přijímací řízení v září: Ještě nevíme, které obory bude potřeba otevřít znovu v září. Ale podává pro všechny obory. Hlasování: 9(pro): 0(proti): 0(zdrželi se) „AS KTF UK schválil předložené podmínky pro 2. kolo přijímacího řízení ke studiu 2014/15 a aby definitivní počet otevřených studijních oborů stanovil děkan až podle počtu přihlášený *========================================================================================= * 5) Disciplinární komise *========================================================================================= hlasování o jménech Koronthályová: hlasujeme o členech i náhradnících. Pokud nesouhlasíte s navrženým kandidát jméno. Nejprve je nutno ustanovit volební komisi, jsou navrženi: Pech, Nechvílová, Lukeš. Hlasování: 9(pro): 0(proti): 0(zdrželi se) „AS KTF UK schválil volební komisi ve složení Milan Pech, Klára Nechvílová, Jan Lukeš.“ Navržení kandidáti do disciplinární komise: Koronthály, Bartoň, Kulhánek, Opatrná, Petráče „AS KTF UK zvolil každého z navržených kandidátů Disciplinární komise.“ *========================================================================================= * 6) Plnění programu PRVOUK *========================================================================================= Beneš: Základní informace. Finanční stránka věci – po této stránce není problém, peníze jsou na toto odděleny. Publikační činnost – 113 položek, což je číslo pozitivní. Vedle klasických děl jsou tu i p internetové zdroje, recenze… Není to jen základní výzkum, ale je v tom hodně věcí, které alespoň zprostředkovaně směřuj problematice, pro teologii jsou to například pastorační témata a témata o rodině. Dodal bych něco, co v té zprávě být nemůže, je to pro rok 2014 – smluvní spolupráce s Ústa totalitních režimů, týká se to projektu Pronásledování církví v letech 1939-1989. Tam to d Vodičková a je na to sama. Je potřeba sestavit alespoň základní bibliografickou databázi a Mohlo by to být zajímavé i pro studenty. V tomto smyslu by to byl základní výzkum, začíná Vypadá to nadějně, 13. 3. by se měly podepisovat smlouvy. Mohelník: V čem by se to lišilo od toho, co dělá Křesťanská akademie? Beneš: To se bude muset nějakým způsobem koordinovat, ale těch osob je 30-50 000. Děkan: Mohlo by to vést k tomu, že se udělá nějaká báze, která bude reprezentativní. Chtěl kolegyni Bravené a kolegu Benešovi za jejich práci v rámci projektu PRVOUK. Benáková: Spolupracuji s Centrem dějin české teologie...jakým způsobem bude tato informace mezi studenty a pedagogy? Beneš: Uzavře se rámcová smlouva, která stanoví základní podmínky spolupráce. Jde o to, aby si studenti navykli střádat materiály a pracovat s nimi...je potřeba s tím s zatím ten projekt víceméně stojí.  „AS KTF UK děkuje prof. Benešovi a kol. Bravené za zprávu o plnění projektu PRVOUK na KTF *========================================================================================= * 7) Různé *========================================================================================= Koronthályová: zpráva ze sekretariátu pana kardinála – rád by se zúčastnil zasedání v květ S kolegou Novotným jsem tak předběžně předjednala, že je potřeba aby legislativní komise z jednacího a volebního řádu AS KTF UK. Prosím, prostudujte si ty materiály a posílejte mi s Studijní komise: návrh na zlepšení platformy Moodle Martínek: Toto vzniklo na základě diskuze studijní komise. Platforma Moodle shromažďuje ve od vyučujících, ale není příliš využívaná. Studenti si tak získávají informace různě, čast kvalitní. Myšlenkou bylo nějak platformu rozšířit a upravit, po poradě s panem proděkanem několik bodů – integrovat materiály od vyučujících podle kvalitního vzoru, stanovit minimá standardy pro obsah a strukturu materiálů, zajistit pravidelnou aktualizaci materiálů, roz na všechny předměty oboru teologie, doplnit sekci k otázkám ke státním zkouškám – literatu Koronthályová: Senát děkuje za představení projektu. Sládek: Tuto aplikaci jsme již používali při přípravě reakreditace oboru Náboženské nauky. ministerstva za úkol vytvořit distanční pomůcky pro dálkové studium – mají pomoci člověku tak, jako v prezenční formě.   Takže se tedy na této platformě pohybujeme a určitě je naším zájmem platformu rozšířit. Martínek: Bylo by dobré to nějak sjednotit, protože spousta materiálů se nachází na různýc Vopřada: Ovládání toho systému není úplně jednoduché, není to příliš intuitivní. Jsou tam aspekty – například velikost souboru. Koronthályová: Připomínka z výtvarných oborů, obrázky jsou příliš velké. Proděkan: Existuje univerzitní platforma, která nabízí větší možnosti, ale ta kapacita je Mohelník: Je to tak nepřehledné a těžkopádné, takže tedy pokud mám své osobní stránky, je Martínek: Ten přínos by byl zejména v tom, že je to nějaký autorizovaný zdroj. Nemusí to b cokoli jiného, ale ty autorizované zdroje chybí. Beneš: Je tu i problematika právní. Ostravská univerzita má přesný předpis, jak mají skrip Benáková: Moodle je až hodně vzdálený krok. Prvním krokem přece mělo být sjednocení a vypr a zejména doplnění těch, které chybějí. Byla by škoda, kdyby otázka Moodlu smetla celou tu Sládek: Každý pedagog má povinnost dát do SISu požadavky na předmět…i studium knih. Ovšem číst, shánějí se po výpiscích z knížky…nebo výpisky výpisků…je to mnohem komplexnější prob Benáková: Jaké budou další kroky? Martínek: Zainteresovat do celé věci garanty oborů, potom vyučující. Potom zjistit technic propojení Moodlu a SISu, vytvoření příručky na práci v SIS, stanovit časový plán pro přípr standardů…. Koronthályová: Bylo by dobré, abyste seznámil studijní komisi s diskuzí, která zde proběhl Pech: bylo by dobré přinést konkrétní návrhy jak by texty měly vypadat. Děkan: určitě je dobré pro začátek kontaktovat garanty oborů pro stanovení kvality a požad a co by mělo být obsahem materiálů. Dále je tu upozornění na problémy a slabiny Moodlu. Až tak bych to zkusil zvážit znova. Proděkan: Je dobré mít nějaký způsob, kde se dají materiály dát pod zámek. Mohelník: Nějaké ochraně bych rozuměl, ale to, co tady říkáte zavání uniformizací... Martínek: Jde o to, že tato platforma umožňuje i diskutovat věci nad rámec hodiny. Bravená: Je rozdíl pohledu studenta a pedagoga, každá strana má jiné možnosti práce, z poz to mnohem jednodušší. Ale chápu studenty, protože znám ten pohled studenta. Benáková: Mám pocit, že Moodle je ale okrajová otázka. Jde o to, že z této školy pak vychá kteří pak z pozice titulu „já jsem teolog“ hlásají nějaké bludy. A to i proto, že v tom tř I toto může být dobrým důvodem pro snahu to nějak sjednotit. Pedagogické vzdělání pro studenty DU: Koronthályová: Podnět studenta Ďurži, který poukazuje na skutečnost, že studenti DU nemají pedagogické vzdělání, které by jim mohlo zlepšit možnost budoucího uplatnění. Dotaz zněl, možné. Kolegyně Bravená odpověděla emailem. Bravená: KTF UK zamýšlí připravit pro další akademický rok celoživotní vzdělávání „Pedagog studenty oboru teologické nauky. Námět studenta lze zařadit do analytické fáze, která prob uzavřena po vyhodnocení zejména ekonomických faktorů. Beneš: Toto vše je v současnosti v pohybu. Celoživotní vzdělávání je jedna z možností vedl učitelského vzdělání. Zabývá se tím akreditační komise. Diskuze na Facebookové stránce: Benáková: Týká se to oficiálního fakultního FB, který byl zřízen na přelomu října a listop roku. Spadá pod oddělení pro rozvoj. Stanovili jsme si cíle, aby tato stránka byla „živějš stránky. Už tehdy proběhla diskuze o tom, zda tam povolit diskuze nebo ne. Technicky komentáře úpln Doufala jsem tedy, že se nestane nic, co by bylo třeba řešit. Bohužel se stala věc, kdy pa reagoval na příspěvek ohledně masmediální komunikace. Nechtěla jsem, aby jeho příspěvek sp takže jsem ho skryla. Vedlo to k diskuzi, jak nakládat s komentáři. Sládek: Měla to být platforma informační, ale spíš ve stylu aktivnější nástěnky. Z tohoto shodli na tom, že si zde nepřejeme diskuze. Souhlasím s tím, že jste daný příspěvek skryla založen pro prezentaci činností, které zde děláme. Bravená: Teď se tu v podstatě bavíme o obsahu příspěvku, ale původní záměr byl, aby to neb stránka. Kohoutek: Nerozumím tomu, z jaké pozice se zde posuzuje co je a není „blábol“. Odkud beret Přijde mi, že to je vůbec první věc, kdo to schvaluje. Druhá věc, zda by tam vůbec měly bý ne. Pokud fakulta vstoupí do prostoru FB = sociální diskuze, je jasné, že se zde bude disk Má to být hlásná trouba fakulty, ale nechcete reakce, tak prosím nedělejte FB. Sládek: Pro nás to mělo mít ideu, co se tu děje a ne k diskuzi. A k tomuto účelu se mohu s rozhodnout. Diskuze: 2 odlišné názory Ze strany kolegy Kohoutka, jehož argumenty se opírají o to, k čemu je primárně určený FB ( k diskuzím, o možnost svobodného vyjádření a zdali je morální a správné bránit se diskuzím sítích a o tom, kdo by tedy měl hodnotit příspěvky, jestli jsou vhodné anebo nikoli. Ze strany fakulty – stránka na FB nebyla k diskuzím vůbec určena, jejím smyslem bylo infor rychleji než webové stránky fakulty. Dále jde i o to, jakým způsobem se na sítích komentuj příspěvků, jejich obsah a jaký to tvoří potom obraz fakulty. Koronthályová: Pane Kohoutek, co očekáváte od této diskuze? Je tu existence dvou protichůd Výsledek diskuze: návrh kolegyně Benákové – doplnit informace o tom, k čemu je stránka určená a jaký byl jej informování o moderování komentářů. Bohužel chybí prostředky k tomu, aby se vedla etická diskuze na stránkách, musel by existo stránky a to by musel někdo hlídat, což v současné době není možné. Ovšem rovněž nevypadá bez vysvětlení diskuze striktně zakázány. Zasedání ukončila v 18:55 hod. předsedkyně PhDr. Markéta Koronthályová a poděkovala všem z PhDr. Markéta Koronthályová předsedkyně AS KTF UK Za správnost Kateřina Volfová ****************************************************************************************** * Usnesení AS KTF UK přijatá na řádném zasedání dne 19.2.2014 ****************************************************************************************** “AS KTF UK schválil navržený program zasedání.“ “AS KTF UK schválil zveřejnění zápisu řádného zasedání ze dne 8.1.2014.“ “AS KTF UK schválil jednací řády oborových rad.“ „AS KTF UK schválil předložené podmínky pro 2. kolo přijímacího řízení ke studiu 2014/15 a aby definitivní počet otevřených studijních oborů stanovil děkan až podle počtu přihlášený „AS KTF UK schválil volební komisi ve složení Milan Pech, Klára Nechvílová, Jan Lukeš.“ „AS KTF UK zvolil každého z navržených kandidátů Disciplinární komise.“ „AS KTF UK děkuje prof. Benešovi a kol. Bravené za zprávu o plnění projektu PRVOUK na KTF PhDr. Markéta Koronthályová předsedkyně AS KTF UK Za správnost Kateřina Volfová