Opatření děkana č. 8/2018 Průběh přijímací zkoušky na Katolické teologické fakultě Univ ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** *========================================================================================= * *========================================================================================= Č. j.: UKKTF/57466/2018 V Praze dne 24. května 2018 Opatření děkana č. 8/2018 Průběh přijímací zkoušky na Katolické teologické fakultě Univerz K provedení čl. 6 odst. 6 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy stanovím pravidla, která je uchazeč povinen dodržovat v průběhu přijímací zkoušky na Katolické teol Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“): ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1 Úvodní a obecná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Přijímací zkouška probíhá v souladu s Řádem přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity K zveřejněnými podmínkami přijímacího řízení. 2.Uchazeč o studium (dále jen „uchazeč“) se předem seznámí se zveřejněnými podmínkami přij a pravidly, jež je povinen dodržovat v průběhu přijímací zkoušky nebo její části. Tato p dostupná rovněž při prezenci. 3.Uchazeč je povinen dostavit se k přijímací zkoušce nebo její části ve stanovený čas a pr občanským průkazem nebo cestovním pasem. 4.Uchazeč je povinen řídit se v průběhu přijímací zkoušky nebo její části pokyny osob pově organizací přijímací zkoušky nebo její části, členů zkušební komise nebo pracovníka vyko u písemné formy přijímací zkoušky (dále jen „dozorující pracovník“). 5.Uchazeč je povinen v průběhu přijímací zkoušky nebo její části dodržovat svým oblečením obecně platná pravidla společenského chování. 6.chazeč je povinen předložit zkušební komisi nebo dozorujícímu pracovníkovi podklady uved zveřejněných podmínkách přijímacího řízení. K jiným podkladům se nepřihlíží. Podklady, j odevzdat, jsou nevratné a zakládají se do spisu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2 Pravidla pro písemnou formu přijímací zkoušky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Uchazeč smí zahájit práci až po výslovném pokynu zkušební komise nebo dozorujícího praco 2.V průběhu práce smí uchazeč opustit stanovenou místnost pouze ve výjimečných případech a člena zkušební komise nebo dozorujícího pracovníka; v takovém případě je o této skutečno záznam, který se zakládá do spisu o přijímacím řízení. Po dobu nepřítomnosti uchazeče je písemná práce uložena u člena zkušební komise nebo u dozorujícího pracovníka. 3.Uchazeč je povinen odevzdat práci ve lhůtě, která je oznámena před začátkem konání písem přijímací zkoušky. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3 Zvláštní ustanovení o přijímací zkoušce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Děkan nebo jím pověřená osoba odloží přijímací zkoušku nebo její část, jestliže před jej nastanou okolnosti, které brání jejímu zahájení. O odložení přijímací zkoušky nebo její odložení se vyhotoví protokol. Děkan bezodkladně vyrozumí dotčené uchazeče o novém termí zkoušky nebo její části.1 2.Děkan nebo jím pověřená osoba ukončí přijímací zkoušku nebo její část, jestliže v jejím okolnosti, které brání jejímu pokračování. O ukončení přijímací zkoušky nebo její části ukončení se vyhotoví protokol. Ukončená přijímací zkouška nebo její část se nehodnotí. D vyrozumí dotčené uchazeče o novém termínu přijímací zkoušky nebo její části.2 3.Děkan nebo jím pověřená osoba dále ukončí přijímací zkoušku v případě, že v průběhu přij vyjdou najevo okolnosti, které způsobují podstatné vady přijímacího řízení, a vzniklou s řešit jiným vhodným způsobem. O ukončení přijímací zkoušky nebo její části a jeho důvode protokol. Ukončená přijímací zkouška nebo její část se nehodnotí. Děkan bezodkladně vyro uchazeče o novém termínu přijímací zkoušky nebo její části.3 4.Děkanem pověřená osoba přeruší přijímací zkoušku nebo její část uchazeči, jestliže o to důvodu náhlé zdravotní indispozice, v jejímž důsledku nemůže v této zkoušce pokračovat; případě, kdy tato zdravotní indispozice neumožňuje uchazeči o přerušení požádat. O přeru zkoušky nebo její části a důvodech přerušení se vyhotoví protokol, který je součástí spi Přerušená zkouška nebo její část se nehodnotí. Po vykonání přijímací zkoušky nebo její č námitku zdravotní indispozice v době konání zkoušky uplatnit.4 5.Děkanem pověřená osoba ukončí přijímací zkoušku nebo její část uchazeči, který se v její dopustí jednání, jež je v rozporu s pravidly uvedenými v čl. 4 tohoto opatření. O ukonče zkoušky nebo její části a důvodech ukončení se vyhotoví protokol, který je součástí spis Ukončená zkouška nebo její část se nehodnotí.5 6.Pověřenou osobou se v tomto článku míní zpravidla zkušební komise nebo dozorující pracov ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4 Nepřípustné jednání uchazeče ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V průběhu přijímací zkoušky nebo její části je nepřípustné • používat jakékoli psané poznámky a tištěné materiály včetně slovníků a příruček, pokud podmínky přijímacího řízení, výslovný pokyn zkušební komise nebo dozorujícího pracovní jinak, • používat jakékoli elektronické přístroje (mobilní telefony, přenosné počítače a jiné k přístroje); všechny tyto přístroje musí být během zkoušky vypnuty; výjimkou je povolen uchazečům o studium, jimž byla v tomto smyslu schválena modifikace přijímací zkoušky v speciálním vzdělávacím potřebám, • dopouštět se podvodného jednání formou nápovědy nebo opisování. 2.Pokud je uchazeč přistižen při pokusu o jednání, jež je v rozporu s pravidly uvedenými v postupuje se podle čl. 3 odst. 5 tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5 Zaznamenávání průběhu přijímacího řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pokud v průběhu přijímací zkoušky nastane jakákoliv mimořádná událost, musí být v protok zaznamenána. 2.V protokolu o ústní části přijímací zkoušky musejí být uvedeny konkrétní otázky položené 3.U písemné formy přijímací zkoušky musejí být u každé otázky uvedena jednotlivá dílčí bod ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6 Nahlížení do spisů o přijímacím řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Uchazeč má po oznámení rozhodnutí o přijetí právo požádat o nahlédnutí do spisu o přijím řízení.6 Nahlížení je možné pouze ve vyhrazených prostorách fakulty za přítomnosti děkan zaměstnance. Podrobnosti se řídí právními předpisy.7 2.Nahlížení třetí osoby do spisu o přijímacím řízení je možné pouze v přítomnosti uchazeče souhlasem, anebo samostatně na základě plné moci udělené uchazečem s jeho ověřeným podpi 3.O nahlížení do spisu o přijímacím řízení se sepisuje protokol, který se následně stane s 4.Termíny, další podmínky a podrobnosti o podávání žádosti o nahlížení jsou součástí pouče přikládá k rozhodnutí o přijetí. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7 Odpovědnost za organizaci a průběh přijímacího řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odpovědnost za organizaci a průběh přijímacího řízení je stanovena takto: a.koncepce přijímacího řízení: ve věci bakalářského a magisterského studijního programu studium, ve věci doktorského studijního programu proděkan pro vědu, b.podmínky přijímacího řízení: ve věci bakalářského a magisterského studijního programu studium spolu s garantem, ve věci doktorského studijního programu proděkan pro vědu sp příslušné oborové rady, c.obsahová příprava přijímací zkoušky nebo její části: ve věci bakalářského a magistersk programu garant, ve věci doktorského studijního programu předseda příslušné oborové ra d.průběh přijímací zkoušky nebo její části: osoba pověřená organizací, zkušební komise, pracovník, e.vyhodnocení písemných testů: osoba pověřená hodnocením, f.organizační a administrativní činnosti: pracovník Studijního oddělení, g.technická podpora: pracovník Referátu výpočetní techniky, h.zajištění přijímací zkoušky prostřednictvím informačních a komunikačních technologií: Referátu výpočetní techniky. 2.Proděkan pro studium je příslušný k vyřizování podání uchazeče o studium ve věcech organ přijímacího řízení, zejména ve věci stanovení náhradního termínu nebo modifikace způsobu průběhu přijímací zkoušky. Tuto působnost proděkana pro studium vykonává v doktorských s programech proděkan pro vědu.8 ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8 Závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zrušuje se Opatření děkana č. 3/2005, Přijímání ke studiu na KTF UK bez přijímacích zkou magisterských a bakalářských oborů, Opatření děkana č. 8/2005, Nahlédnutí do materiálů t rozhodnutí o přijetí ke studiu a Opatření děkana č. 8/2007, Pravidla přijímacího řízení. 2.Toto opatření nabývá platnosti dne 24. května 2018. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 24. května 2018. prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. děkan Opatření děkana č. 8/2018 Průběh přijímací zkoušky na Katolické teologické fakultě Univerz ke stažení zde [ URL "KTF-1913-version1-57466_od2018_8_prijimaci_zk.pdf"] . 1 Čl. 7 odst. 3 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy. 2 Čl. 7 odst. 4 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy. 3 Čl. 7 odst. 5 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy. 4 Čl. 7 odst. 1 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy. 5 Čl. 7 odst. 2 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy. 6 § 50 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zák vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů. 7 § 38 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. 8 Čl. 3 odst. 3 Opatření děkana č. 2/2018, Působnost proděkanů.