Opatření děkana č. 19/2018 Konání státní závěrečné zkoušky ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Č. j.: UKKTF/129561/2018 V Praze dne 27. září 2018 *========================================================================================= * *========================================================================================= Opatření děkana č. 19/2018 Konání státní závěrečné zkoušky V souladu s platnými předpisy vydávám toto opatření, které upřesňuje postupy týkající se k závěrečné zkoušky na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“). ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1 Úvodní ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pravidla pro konání státní závěrečné zkoušky (dále jen „SZZ“) stanoví Studijní a zkušebn Karlovy (dále jen „SZŘ UK“). 2.SZZ se může skládat z více částí. Části SZZ jsou stanoveny studijním plánem akreditované programu a je možné je skládat samostatně. Pořadí, v němž lze skládat části SZZ, není ur uchazeče, které jsou SZZ prověřovány, mají prokazatelně přesahovat vědomosti, jež jsou n prověřovány v průběhu kontroly studia jednotlivých předmětů. Rozsah požadovaných vědomos seznamem tematických okruhů, který připravuje garant oboru ve spolupráci s vedoucími kat podílejí na jeho realizaci. Seznam tematických okruhů je schvalován děkanem a zveřejňová části internetových stránek fakulty. 3.Předpoklady pro konání SZZ nebo její části stanoví čl. 9 odst. 8 až 10 SZŘ. První část S konat až poté, co bylo zapsáno a schváleno téma jeho bakalářské nebo diplomové závěrečné „práce“)2. 4.Termíny SZZ je fakulta povinna vyhlásit nejméně třikrát v každém akademickém roce. Řádný termíny konání SZZ, resp. každé její části, stanoví děkan. Každý tento termín se s přesn určením nejméně týden předem zveřejní ve veřejné části internetových stránek fakulty; dv období, ve kterém se tyto termíny budou konat, se zveřejní ve veřejné části internetovýc fakulty nejméně tři měsíce předem. Termíny musí být vypsány tak, aby tím nebylo dotčeno na řádný a dva opravné termíny SZZ nebo její části. 5.Nedostaví-li se student k SZZ nebo její části, na kterou je přihlášen, bez řádné předcho klasifikován a termín zkoušky propadá. Opožděnou omluvu lze uznat pouze ze závažných dův omluvy rozhoduje předseda zkušební komise. Nevykoná-li student SZZ ani ve druhém opravné nesplnil požadavek stanovený SZŘ UK a studium mu bude ukončeno. 6.Student absolvuje s vyznamenáním v případě, že splní podmínky, které stanoví čl. 9 odst. další podmínkou je řádné ukončení studia ve lhůtě nepřesahující standardní dobu studia o rok3. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2 Zadání a vypracování práce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Téma práce je stanoveno úmluvou mezi studentem a akademickým pracovníkem fakulty, jejímž je navrhovaný záznam o práci, studentovi a vedoucím práce ve Studijním informačním systé „SIS“). Navrhovaný záznam o práci schvaluje vedoucí katedry, na kterou je zařazen příslu pracovník. Od tohoto okamžiku je zadání práce definitivní a závazné. Pořizuje se o něm p s podpisem vedoucího katedry. 2.Změna tématu je možná pouze na základě písemné žádosti studenta, o které rozhoduje vedou které byla práce zadána, a současně i vedoucí katedry, na které má být stanoveno téma no předchozí věty platí obdobně i v případě žádosti o změnu vedoucího práce. Ve sporných př odvolat k děkanovi. 3.V průběhu vypracování práce student aktivně konzultuje s vedoucím práce. Kvalita této sp reflektována v závěrečném posudku vedoucího. 4.Práce musí odpovídat odborným a formálním kritériím kladeným na závěrečné práce a jejich fakultu, kterou stanoví děkan zvláštním dokumentem. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3 Přihlášení k SZZ a odevzdání práce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Studenti se přihlašují k SZZ nebo její části prostřednictvím SIS v termínech stanovených akademického roku; listinné přihlášky jsou neplatné. Pracovník studijního oddělení prove toho, zda student splnil předpoklady rozhodné pro konání SZZ nebo její části, a potvrzen přihlášky studenta k SZZ nebo její části. 2.Podmínkou platnosti přihlášky k obhajobě práce je odevzdání dvou exemplářů její listinné příloh a dalších náležitostí) na studijní oddělení a současně i její vložení v elektroni SIS, nevylučuje-li to její povaha.4 Nejde-li o bakalářskou práci, musí práce obsahovat a vkládá do SIS rovněž abstrakt v českém a anglickém jazyce, který musí být obsahově shodn uvedeným v práci. 3.Odevzdáním práce do SIS student potvrzuje správnost a úplnost vložených souborů a jejich odevzdávanou listinnou podobou práce. Za správnost a úplnost odevzdané práce odpovídá st 4.Pravidla, jež se týkají formátu a velikosti souborů elektronické podoby práce, povinných o kontrole ukládaných souborů, stanoví čl. 5 a 6 OR 72/2017. 5.Záležitosti týkající se kontroly podobnosti práce vložené do SIS s jinými pracemi s využ antiplagiátorského systému jsou upraveny opatřením rektora.5 6.Datum odevzdání elektronické podoby práce zaznamenává SIS automaticky. Datum odevzdání l podoby práce zaznamená v SIS pověřený pracovník studijního oddělení, který současně prov náležitostí odevzdané práce a výsledek této kontroly zaznamená do SIS. 7.Po odevzdání práce nelze text práce ani vložené soubory dále měnit, u popisných údajů o pouze vybrané údaje, jejichž modifikaci fakulta povolí nastavením v systému. 8.Jména a příjmení osob, které závěrečnou práci k obhajobě předložily, názvy závěrečných p konání obhajob, se zveřejňují ve veřejné části internetových stránek fakulty. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4 Konání SZZ ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Průběh a vyhlášení výsledků SZZ nebo její části jsou veřejné. 2.SZZ se koná před zkušební komisí. Předsedu a členy komise jmenuje děkan fakulty z profes odborníků. Odborníci musí být schváleni vědeckou radou fakulty. Předseda je členem komis komise může jmenovat Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Ke zveřejnění jmen př zkušební komise a termínů SZZ nebo její části dochází prostřednictvím SIS. 3.SZZ a její část se klasifikuje obdobně jako zkouška. Na klasifikaci se usnášejí všichni zkušební komise. Každý přítomný člen zkušební komise je povinen hlasovat o klasifikaci. z více částí, stanoví komise výslednou klasifikaci s přihlédnutím k průměru klasifikace částí. Klasifikace „neprospěl/a“ je stanovena tehdy, je-li alespoň jedna část klasifikov a“. 4.O konání SZZ nebo její části se vyhotoví protokol, jehož listinnou podobu podepisuje pře v zastoupení jiný člen zkušební komise a všichni přítomní členové zkušební komise. Studi zakládá protokol do spisu studenta. 5.Zpravidla jeden měsíc před konáním obhajoby jsou vedoucí práce a oponent seznámeni s lis žádají-li si to okolnosti, elektronickou podobou práce. Oponenta ustanoví vedoucí katedr si to žádá povaha práce, ustanoví oponenty dva. 6.Vedoucí práce a oponent vloží elektronickou podobu posudku odevzdané práce nejméně pět p před konáním obhajoby do SIS. Současně odevzdají jeho podepsanou listinnou podobu na stu 7.Listinná podoba odevzdané práce je veřejnosti zpřístupněna k nahlédnutí prostřednictvím nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby a po dobu pěti pracovních dnů po konání studijním oddělení, a to v platných úředních hodinách. Ze zpřístupněné práce je možné po své náklady výpisy, opisy nebo rozmnoženiny. Osoba, která nahlíží do práce, musí být pou získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, věd tvůrčí činnost jiné osoby než autora. Podrobnosti se řídí právními předpisy.6 8.Postup po obhajobě práce upravuje Opatření děkana č. 22/2018, Evidence a zpřístupnění el podoby závěrečných a habilitačních prací. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5 Přechodná a závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zrušuje se Opatření děkana č. 8/2013, Činnost, zodpovědnosti a kompetence garantů studij se zodpovědností za studijní obor ve funkci garanta programu, Opatření děkana č. 4/2017, evidence studijních výsledků a zrušení výkazu o studiu v listinné podobě („indexu“), Opa 10/2015, Elektronická evidence státních závěrečných zkoušek na Katolické teologické faku 2.Toto opatření nabývá platnosti dne 1. října 2018. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. října 2018. prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. děkan Opatření děkana č. 19/2018 Konání státní závěrečné zkoušky ve formátu *pdf ke stažení zde version1-129561_od2018_19_konani_statni_zaverecne_zkousky.docx"] . 1 Čl. 7 odst. 1 až 2 Pravidel pro organizaci studia na fakultě. 2 Čl. 7 odst. 2 Pravidel pro organizaci studia na fakultě. 3 Čl. 7 odst. 3 Pravidel pro organizaci studia na fakultě. 4 Čl. 3 Opatření rektora č. 72/2017, Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací, (dále jen „OR 72/2017“). 5 Opatření rektora č. 8/2011, Porovnávání textů závěrečných prací a jejich ukládání, v pla 6 § 38 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.