Opatření děkana č. 21/2018 Konání státní doktorské zkoušky a obhajoby disertační p ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Č. j.: UKKTF/129564/2018 V Praze dne 27. září 2018 *========================================================================================= * *========================================================================================= Opatření děkana č. 21/2018 Konání státní doktorské zkoušky a obhajoby disertační práce V souladu s platnými předpisy vydávám toto opatření, které upřesňuje postupy týkající se k doktorské zkoušky a obhajoby disertační práce na Katolické teologické fakultě Univerzity K „fakulta“): *========================================================================================= * Čl. 1 Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1.Pravidla pro konání státní doktorské zkoušky (dále jen „SDZ“) a obhajoby disertační prác „ODP“) stanoví Studijní a zkušební řád Univerzity Karlovy (dále jen „SZŘ UK). 2.Podoba SDZ je stanovena studijním plánem akreditovaného studijního programu. Řádný a opr konání SDZ a ODP stanoví děkan. Každý tento termín se s přesným časovým určením nejméně zveřejní ve veřejné části internetových stránek fakulty. Nedostaví-li se student k SDZ n kterou je přihlášen, bez řádné omluvy, není klasifikován a termín SDZ, resp. ODP propadá omluvy rozhoduje děkan. 3.Pokud všechny posudky nedoporučují disertační práci k obhajobě, může student od obhajoby konáním odstoupit. Termín ODP propadá. 4.SDZ a ODP může student konat nejvýše dvakrát, tj. má právo na jeden opravný termín. Nevy SDZ nebo ODP ani v opravném termínu, nesplnil požadavek stanovený tímto řádem a studium ukončeno. 5.Student absolvuje s vyznamenáním v případě, že splní podmínky, které stanoví čl. 9 odst. další podmínkou je řádné ukončení studia ve lhůtě nepřesahující standardní dobu studia o rok.1 *========================================================================================= * Čl. 2 Přihlášení k SDZ a ODP *========================================================================================= 1.Přihlášky k SDZ a k ODP se podávají v termínech stanovených harmonogramem akademického r se přijímají v úředních hodinách vědeckého oddělení, v podatelně fakulty nebo poštou. Uc elektronickou poštou potvrzení o podání přihlášky. 2.Přihláška k SDZ musí být podána na předepsaném a podepsaném formuláři doplněném o povinn jsou: • odborný životopis, • souhrnná zpráva o činnosti v průběhu doktorského studia, • studijní index, • prohlášení o připravenosti ke zkoušce. 3.Přihláška k ODP musí být podána na předepsaném a podepsaném formuláři doplněném o povinn jsou: • autoreferát dle specifikací stanovených oborovou radou v minimálním počtu tří listinný současně jednoho elektronického exempláře na CD, • disertační práce (včetně abstraktu, příloh a dalších náležitostí) v počtu tří listinný nichž minimálně jeden je svázán v pevných deskách, nejvíce dva v kroužkové vazbě, • prohlášení o připravenosti k obhajobě. 4.Podmínkou platnosti přihlášky k ODP je vložení disertace v elektronické podobě do Studij informačního systému (dále jen „SIS“), nevylučuje-li to její povaha.2 Student vkládá do abstrakt v českém a anglickém jazyce, který musí být obsahově shodný s abstraktem uveden práci. 5.Pracovník vědeckého oddělení provede kontrolu toho, zda uchazeč splnil předpoklady rozho SDZ a ODP. Není-li formulář přihlášky řádně vyplněn, vyzve fakulta uchazeče k odstranění a stanoví mu k tomu přiměřenou lhůtu. Nejsou-li nedostatky v této lhůtě odstraněny, k př nepřihlíží. 6.Odevzdáním disertační práce do SIS student potvrzuje správnost a úplnost vložených soubo soulad s odevzdávanou listinnou podobou disertační práce. Za správnost a úplnost odevzda práce odpovídá student. 7.Pravidla, jež se týkají formátu a velikosti souborů elektronické podoby disertační práce údajů o disertační práci a o kontrole ukládaných souborů, stanoví čl. 5 a 6 OR 72/2017. 8.Záležitosti týkající se kontroly podobnosti disertační práce vložené do SIS s jinými pra antiplagiátorského systému jsou upraveny opatřením rektora.3 9.Datum odevzdání elektronické podoby disertační práce zaznamenává SIS automaticky. Datum listinné podoby disertační práce zaznamená v SIS pověřený pracovník vědeckého oddělení, provede kontrolu náležitostí odevzdané disertační práce a výsledek této kontroly zazname 10Po odevzdání disertační práce nelze text práce ani vložené soubory dále měnit, u popisný disertační práci lze měnit pouze vybrané údaje, jejichž modifikaci fakulta povolí nastav 11Jména a příjmení uchazečů, kteří odevzdali disertační práci k obhajobě, názvy disertační termíny konání ODP se zveřejňují ve veřejné části internetových stránek fakulty. *========================================================================================= * Čl. 3 Konání SDZ a ODP *========================================================================================= 1.Průběh a vyhlášení výsledků SDZ jsou veřejné. ODP je veřejná. 2.SDZ se koná před komisí pro státní doktorskou zkoušku a ODP před komisí pro obhajobu dis Předsedu a členy komise jmenuje děkan fakulty z profesorů, docentů a odborníků. Odborníc schváleni vědeckou radou fakulty. Pro jeden studijní program lze zřídit více komisí. Jme musí mít vždy lichý počet členů. Funkce předsedy komise je neslučitelná s funkcí školite a oponenta. Předseda je členem komise, členem je zpravidla i školitel. Alespoň jeden čle být členem akademické obce fakulty. Další členy komise může jmenovat Ministerstvo školst a tělovýchovy. Za činnost komise odpovídá předseda komise, v mimořádném případě pak může zastoupit ve všech jeho pravomocech člen, na němž se komise usnese. Ke zveřejnění jmen p komise a termínů SDZ a ODP dochází prostřednictvím SIS. 3.Komise pro ODP ustanoví dva oponenty, kteří vypracují posudek předložené disertační prác si to žádá mezioborová povaha disertační práce nebo rozcházejí-li se posudky prvních dvo věcech zásadního významu, ustanoví komise pro ODP oponenta třetího. Jednání o ustanovení proběhnout elektronicky, řídí je předseda komise pro ODP.4 4.Zpravidla jeden měsíc před konáním obhajoby jsou oponenti seznámeni s listinnou nebo, žá okolnosti, elektronickou podobou disertační práce. Oponenti vloží elektronickou podobu p disertační práce nejméně deset pracovních dní před konáním obhajoby do SIS. Současně ode podepsanou listinnou podobu na vědecké oddělení. 5.SDZ a ODP jsou klasifikovány známkami "prospěl/a" a "neprospěl/a". O klasifikaci rozhodu neveřejném zasedání po poradě hlasováním, a to zdvižením ruky. Požádá-li o to kterýkoli hlasuje se tajně, a to pomocí hlasovacích lístků. Přítomní členové komise se nemohou zdr Hlasování řídí předseda komise. Komise rozhoduje většinou, při rovnosti hlasů nebo při n většiny hlasů je student klasifikován klasifikací pro něj příznivější. 6.Pokud komise pro ODP stanovila klasifikaci „neprospěl/a“, určí, zda je nutné práci přepr doplnit; opakování obhajoby je možné nejdříve za šest měsíců. 7.O konání SDZ a ODP a o hlasování se vyhotoví protokoly, které podepisuje předseda a nejm další člen komise; počet přítomných členů komise při konání SDZ a ODP nesmí být menší ne oddělení zakládá protokoly do spisu studenta. 8.Listinná podoba odevzdané disertační práce je veřejnosti zpřístupněna k nahlédnutí prost věcné databáze nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby a po dobu pěti pracovníc konání obhajoby na vědeckém oddělení, a to v platných úředních hodinách. Ze zpřístupněné práce je možné pořizovat na své náklady výpisy, opisy nebo rozmnoženiny. Osoba, která na disertační práce, musí být poučena o tom, že získané informace nemohou být použity k výd nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. Pod řídí právními předpisy.5 Disertační práce, které byly zveřejněny jiným způsobem než v re nezveřejňují.6 9.Postup po obhajobě práce upravuje Opatření děkana č. 22/2018, Evidence a zpřístupnění el podoby závěrečných a habilitačních prací. *========================================================================================= * Čl. 4 Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Zrušuje se Opatření děkana č. 4/2013, Státní doktorská zkouška a obhajoba disertační prá teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, Opatření děkana č. 7/2015, Vytváření a ko individuálních studijních plánů v doktorských studijních programech, Opatření děkana č. místnosti pro doktorandy (P4) a Opatření děkana č. 10/2011, Opatření děkana k Pravidlům studia. 2.Toto opatření nabývá platnosti dne 1. října 2018. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. října 2018. prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. děkan Opatření děkana č. 21/2018 Konání státní doktorské zkoušky a obhajoby disertační práce ve formátu *pdf ke stažení zde [ URL "KTF-1978- version1-129564_od2018_21_konani_statni_doktorske_zkousky_a_obhajoby_disertacni_prace.docx 1 Čl. 7 odst. 3 Pravidel pro organizaci studia na fakultě. 2 Čl. 3 Opatření rektora č. 72/2017, Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací, (dále jen „OR 72/2017“). 3 Opatření rektora č. 8/2011, Porovnávání textů závěrečných prací a jejich ukládání, v pla 4 Čl. 9 Pravidel pro organizaci studia na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy. 5 § 38 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. 6 § 47b odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zá vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů.