Opatření děkana č. 22/2018 Zpřístupnění ZP ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Č. j.: UKKTF/129565/2018 V Praze dne 27. září 2018 *========================================================================================= * *========================================================================================= Opatření děkana č. 22/2018 Evidence a zpřístupnění elektronické podoby závěrečných a habil V souladu s platnými předpisy vydávám toto opatření, které doplňuje a upřesňuje postupy tý evidence a zpřístupnění elektronické podoby závěrečných prací na Katolické teologické faku Karlovy (dále jen „fakulta“): *========================================================================================= * Čl. 1 Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1.Postup evidence a zveřejňování závěrečných prací stanoví čl. 12 Studijního a zkušebního Karlovy, Opatření rektora č. 72/2017, Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných pra znění (dále jen „OR 72/2017“), Opatření děkana č. 19/2018, Konání státní závěrečné zkouš děkana č. 20/2018, Konání státní rigorózní zkoušky, Opatření děkana č. 21/2018, Konání s zkoušky a obhajoby disertační práce a toto opatření. 2.Zveřejňování závěrečných bakalářských, diplomových, rigorózních a disertačních prací (dá u kterých proběhla obhajoba, včetně posudků oponentů a záznamu o průběhu a výsledku obha uskutečňuje prostřednictvím elektronické databáze prací. 3.Elektronická databáze prací je na Univerzitě Karlově (dále jen „UK“) provozována prostře Studijního informačního systému (dále „SIS“) a digitálního repozitáře UK (dále jen „repo 4.Po obhajobě a vložení všech povinných údajů o práci do systému provede pověřený pracovní akci „finalizace záznamu o práci“, a to nejpozději do 20 dní od obhajoby. Po provedení t uplynutí lhůty pro zveřejnění práce dle čl. 2 tohoto opatření bude záznam o práci automa do repozitáře. Podmínkou pro provedení akce „finalizace záznamu o práci“ je schválení žá dle čl. 5 odst. 4 OR 72/2017. 5.V repozitáři se zpřístupňuje text práce, obhájené i neobhájené, po termínu její obhajoby této práce, abstrakt práce, posudky na práci, výsledek obhajoby a další údaje o práci a Práce, jejíž odevzdání v elektronické podobě vylučuje její povaha (např. některá uměleck repozitáře neukládá. 6.Ze zpřístupněné práce je možné pořizovat na své náklady výpisy, opisy nebo rozmnoženiny. nahlíží do práce, musí být poučena o tom, že získané informace nemohou být použity k výd nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. Pod právními předpisy.1 *========================================================================================= * Čl. 2 Lhůta pro zveřejnění práce *========================================================================================= 1.Ke zveřejnění práce dojde po „finalizaci záznamu o práci“ dle čl. 1 odst. 4 tohoto opatř po uplynutí stanovené lhůty. Tato lhůta činí pro obhájené i neobhájené práce 21 kalendář termínu, v němž obhajoba práce proběhla, není-li dále stanoveno jinak. Ve stejné lhůtě j podoba práce předána do knihovny fakulty, kde je po katalogizaci přístupná uživatelům, n stanoveno jinak. 2.Vedoucí práce/školitel může v případě konkrétní práce požádat o prodloužení lhůty pro zv této práce nebo její části, a to až na dobu 3 let od termínu obhajoby práce.2 Tato žádos prostřednictvím SIS, a to nejpozději do 15 dní od obhajoby. 3.Žádosti posuzuje u bakalářských a diplomových prací proděkan pro studium, u rigorózních prací proděkan pro vědu. Pověřený pracovník fakulty zaznamená výsledek posouzení do SIS. 4.V případě prodloužení lhůty pro zveřejnění práce dle tohoto článku budou do repozitáře a systému exportovány po uplynutí lhůty dle odstavce 1 pouze ostatní údaje o práci, nikoli nebo její část, u které bylo schváleno prodloužení lhůty pro zveřejnění. Informace o odl zveřejnění budou spolu s odůvodněním zveřejněny v repozitáři. Jeden výtisk práce, jíž se zveřejnění, zašle fakulta bez zbytečného odkladu po termínu obhajoby odboru pro studium studentů rektorátu. Rektorát pak tento výtisk práce zašle k uchování Ministerstvu školst tělovýchovy. Text práce a přílohy budou zveřejněny po uplynutí prodloužené lhůty dle ods *========================================================================================= * Čl. 3 Fakultní koordinátor, odpovědnosti a pravomoci pracovníků fakulty *========================================================================================= 1.Role fakultního koordinátora pro oblast evidence a zveřejňování závěrečných prací je u b diplomových prací svěřena pověřenému pracovníkovi studijního oddělení a u rigorózních a prací pověřenému pracovníkovi vědeckého oddělení. Pověření provádí děkan jmenovacím příp komunikaci s Ústavem výpočetní techniky UK zajišťuje pověřený pracovník studijního odděl 2.Fakultní koordinátor plní úkoly, jež mu svěřují opatření děkana uvedená v čl. 1 odst. 1 Komunikuje se studenty/uchazeči ve věcech týkajících se vložení přílohy dle čl. 5 odst. a ve věcech týkajících se vložení abstraktu v jiné než textové podobě dle čl. 5 odst. 6 3.Roli jednotlivých pracovišť fakulty resp. pověřených osob v procesu evidence a zpřístupň elektronické podoby závěrečných prací na fakultě stanoví opatření děkana uvedená v čl. 1 opatření. • *========================================================================================= * Čl. 4 Zveřejňování habilitačních prací *========================================================================================= 1.Podrobnosti o zveřejňování habilitačních prací uvádí čl. 10 OR 72/2017. 2.Zveřejňování habilitačních prací provádí pověřený pracovník vědeckého oddělení. 3.Žádost o odložení zveřejnění habilitační práce nebo její části podle čl. 10, odst. 11 7 podává uchazeč fakultě, a to nejpozději do 5 dnů po datu konání obhajoby práce. Tyto žád proděkan pro vědu. *========================================================================================= * Čl. 5 Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Zrušuje se Opatření děkana č. 1/2009, Průběh habilitačního řízení na Katolické teologick Univerzity Karlovy, Opatření děkana č. 1/2011, Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveř závěrečných prací, Opatření děkana č. 11/2012, Průběh řízení ke jmenování profesorem na teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. 2.Toto opatření nabývá platnosti dne 1. října 2018. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. října 2018. prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. děkan Opatření děkana č. 22/2018 Evidence a zpřístupnění elektronické podoby závěrečných a habil formátu *pdf ke stažení zde [ URL "KTF-1979-version1-129565_od2018_22_zpristupneni_zp.docx 1 § 38 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. 2 § 47b odst. 3 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách s odkazem například na zákon č. právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (au ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o b způsobilosti, § 504, 2976 a 2985 občanského zákoníku.