Opatření děkana č. 9/2019 Hospodaření s grantovými prostředky ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V Praze dne 8. dubna 2019 UKKTF/103655/2019 Opatření děkana č. 9/2019 Hospodaření s grantovými prostředky ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** K provedení čl. 26 odst. 1 Statutu Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy (dále j stanovím tato pravidla hospodaření s prostředky určenými pro účelovou podporu vědy, výzkum inovací (dále jen „grantové prostředky“): *========================================================================================= * Čl. 1 Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1.Hospodaření s grantovými prostředky se řídí pravidly, jež stanoví domácí nebo zahraniční Navrhovatel či spolunavrhovatel (dále jen „navrhovatel“) je povinen se s nimi seznámit a spoluřešitel (dále jen „řešitel“) je povinen je dodržovat. 2.Za řešení projektu, hospodaření s grantovými prostředky a evidenci výsledků v Osobní bib databázi (OBD) odpovídá řešitel. Za účtování grantových prostředků zodpovídá Ekonomické Za evidenci v modulu Granty a projekty (GAP) a v Centrální evidenci projektů (CEP) odpov rozvoje a vnějších vztahů. 3.Projekty se v tomto opatření rozumí všechny projekty evidované v Centrální evidenci proj vnitřní projekty financované UK, mezinárodní granty, projekty operačních programů, další soukromých poskytovatelů. *========================================================================================= * Čl. 2 Návrh projektu *========================================================================================= 1.Návrh projektu schvaluje děkan. 2.Navrhovatel předkládá děkanovi úplné znění návrhu projektu ke schválení minimálně pět pr před termínem oficiálního postoupení poskytovateli. 3.Jeden exemplář návrhu projektu je určen pro archivaci. Obsahuje podpisy, jimiž • řešitel stvrdil správnost a úplnost údajů uvedených v návrhu projektu, • vedoucí organizační součásti fakulty, na níž je navrhovatel zařazen, vyjádřil svou pod projektu, • vedoucí Ekonomického oddělení stvrdil, že byla provedena kontrola návrhu rozpočtu, • proděkan pro rozvoj a vnější vztahy stvrdil, že bylo úplné znění návrhu projektu zkont Oddělením rozvoje a vnějších vztahů. 4.Navrhovatel uvádí v návrhu rozpočtu mzdové prostředky na pokrytí části tarifní mzdy a je složek, odpovídající deklarované pracovní kapacitě věnované řešení projektu. V případě u tato pracovní kapacita specifikována v dodatku k pracovní smlouvě nebo v samostatné prac dohodě o pracovní činnosti nebo dohodě o provedení práce. 5.Navrhovatel uvádí v návrhu rozpočtu doplňkové náklady na provozní a správní režii v maxi jakou poskytovatel připouští. *========================================================================================= * Čl. 3 Přidělení projektů a nakládání s grantovými prostředky *========================================================================================= 1.Smlouvu o poskytnutí podpory a smlouvy mezi uchazečem a spoluuchazečem schvaluje děkan. přitom obdobně jako u návrhu projektu (čl. 1 odst. 2–3 tohoto opatření). 2.V průběhu řešení projektu a čerpání grantových prostředků je řešitel povinen dodržovat z v projektové dokumentaci a ustanovení platných zákonů, vnitřních předpisů Univerzity Kar ostatní relevantní normy. 3.Nastane-li podstatná změna okolností, které by mohly ovlivnit řešení projektu a čerpání prostředků, je řešitel povinen bez prodlení informovat proděkana pro rozvoj a vnější vzt prostřednictvím také poskytovatele. 4.Grantové prostředky lze po dohodě s proděkanem pro rozvoj a vnější vztahy čerpat ihned p završen proces uvedený v odstavci 2, a to podle finančních možností fakulty ještě předtí grantové prostředky připsány na její účet. 5.Řešitel není oprávněn jednat jménem fakulty v pracovněprávních a smluvních vztazích. 6.Nakolik to projektová dokumentace a záměry projektu umožňují, je řešitel povinen čerpat prostředky rovnoměrně v průběhu celého kalendářního roku. Na Oddělení rozvoje a vnějších předkládá do 30. 4. plán čerpání grantových prostředků, do 30. 6. první průběžnou zprávu grantových prostředků, do 30. 10. druhou průběžnou zprávu o čerpání grantových prostředk platbě musí být pro daný kalendářní rok předloženy na Ekonomické oddělení nejpozději do je doporučeno vyčerpat 50 % schváleného ročního rozpočtu do 30. 6. 7.Vedoucí Ekonomického oddělení je povinen zajistit pravidelné čtvrtletní přehledy (sborní čerpání grantových prostředků pro jednotlivé řešitele nejpozději k pátému pracovnímu dni měsíce, a dále je povinen písemně upozornit proděkana pro rozvoj a vnější vztahy na prob grantových prostředků. 8.Grantové prostředky je třeba vyčerpat. Nedočerpané grantové prostředky nad limit povolen dalšího roku se vracejí poskytovateli. Řešitel projektu musí na tuto skutečnost upozorni předstihu proděkana pro rozvoj a vnější vztahy. *========================================================================================= * Čl. 4 Zprávy o řešení projektu, hodnocení projektu *========================================================================================= 1.Závěrečné a průběžné zprávy projektu jsou předkládány deset pracovních dní před odevzdán na Ekonomické oddělení a na Oddělení rozvoje a vnějších vztahů. Ekonomické oddělení zkon správnost vyúčtování. Oddělení rozvoje a vnějších vztahů provede v součinnosti s koordin výsledků revizi vykazovaných výsledků. 2.Řešitel je povinen bezprostředně po každém hodnotícím období informovat proděkana pro ro vztahy a vedoucího organizační součásti fakulty, na níž je řešitel zařazen, o výsledku h projektu. *========================================================================================= * Čl. 5 Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Zrušuje se Opatření děkana č. 3/2015 Pravidla hospodaření a nakládání s grantovými prost Katolické teologické fakultě UK. 2.Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dne 9. dubna 2019. prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. děkan Opatření děkana č. 9/2019 Hospodaření s grantovými prostředky ve formátu *pdf ke stažení z "KTF-2105-version1-103655_od2019_9_hospodareni_s_grantovymi_prostredky.pdf"] .