Opatření děkana č. 22/2019 Konání státní doktorské zkoušky a obhajoby disertační p ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V Praze dne 18. prosince 2019 UKKTF/354352/2019 Opatření děkana č. 22/2019 Konání státní doktorské zkoušky a obhajoby disertační práce V souladu s platnými předpisy vydávám toto opatření, které upřesňuje postupy týkající se k doktorské zkoušky a obhajoby disertační práce na Katolické teologické fakultě Univerzity K „fakulta“): *========================================================================================= * Čl. 1 Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1.Pravidla pro konání státní doktorské zkoušky (dále jen „SDZ“), obhajoby disertační práce „ODP“) a pro odvolání proti rozhodnutí stanoví Studijní a zkušební řád Univerzity Karlov UK). 2.Podoba SDZ je stanovena studijním plánem akreditovaného studijního programu. Řádný a opr konání SDZ a ODP stanoví děkan. Každý tento termín se s přesným časovým určením nejméně zveřejní ve veřejné části internetových stránek fakulty. Nedostaví-li se student k SDZ n kterou je přihlášen, bez řádné omluvy, není klasifikován a termín SDZ, resp. ODP propadá omluvy rozhoduje děkan. 3.Pokud všechny posudky nedoporučují disertační práci k obhajobě, může student od obhajoby konáním odstoupit. Termín ODP propadá. 4.SDZ a ODP může student konat nejvýše dvakrát, tj. má právo na jeden opravný termín. Nevy SDZ nebo ODP ani v opravném termínu, nesplnil požadavek stanovený tímto řádem a studium ukončeno. 5.Student absolvuje s vyznamenáním v případě, že splní podmínky, které stanoví čl. 9 odst. další podmínkou je řádné ukončení studia ve lhůtě nepřesahující standardní dobu studia o rok.1 *========================================================================================= * Čl. 2 Přihlášení k SDZ a ODP *========================================================================================= 1.Přihlášky k SDZ a k ODP se podávají v termínech stanovených harmonogramem akademického r se přijímají v úředních hodinách vědeckého oddělení, v podatelně fakulty nebo poštou. Uc elektronickou poštou potvrzení o podání přihlášky. 2.Přihláška k SDZ musí být podána na předepsaném a podepsaném formuláři doplněném o povinn jsou: • odborný životopis, • souhrnná zpráva o činnosti v průběhu doktorského studia, • studijní index, • prohlášení o připravenosti ke zkoušce. 3.Přihláška k ODP musí být podána na předepsaném a podepsaném formuláři doplněném o povinn jsou přílohy uvedené v odstavci 2 a dále i tyto: • autoreferát dle specifikací stanovených oborovou radou v minimálním počtu tří listinný současně jednoho elektronického exempláře na CD, • disertační práce (včetně abstraktu, příloh a dalších náležitostí) v počtu tří listinný nichž minimálně jeden je svázán v pevných deskách, nejvíce dva v kroužkové vazbě, • prohlášení o připravenosti k obhajobě. 4.Podmínkou platnosti přihlášky k ODP je vložení disertace v elektronické podobě do Studij informačního systému (dále jen „SIS“), nevylučuje-li to její povaha.2 Student vkládá do abstrakt v českém a anglickém jazyce, který musí být obsahově shodný s abstraktem uveden práci. 5.Pracovník vědeckého oddělení provede kontrolu toho, zda uchazeč splnil předpoklady rozho SDZ a ODP. Není-li formulář přihlášky řádně vyplněn, vyzve fakulta uchazeče k odstranění a stanoví mu k tomu přiměřenou lhůtu. Nejsou-li nedostatky v této lhůtě odstraněny, k př nepřihlíží. 6.Odevzdáním disertační práce do SIS student potvrzuje správnost a úplnost vložených soubo soulad s odevzdávanou listinnou podobou disertační práce. Za správnost a úplnost odevzda práce odpovídá student. 7.Pravidla, jež se týkají formátu a velikosti souborů elektronické podoby disertační práce údajů o disertační práci a o kontrole ukládaných souborů, stanoví čl. 5 a 6 OR 72/2017. 8.Záležitosti týkající se kontroly podobnosti disertační práce vložené do SIS s jinými pra antiplagiátorského systému jsou upraveny opatřením rektora.3 9.Datum odevzdání elektronické podoby disertační práce zaznamenává SIS automaticky. Datum listinné podoby disertační práce zaznamená v SIS pověřený pracovník vědeckého oddělení, provede kontrolu náležitostí odevzdané disertační práce a výsledek této kontroly zazname 10Po odevzdání disertační práce nelze text práce ani vložené soubory dále měnit, u popisný disertační práci lze měnit pouze vybrané údaje, jejichž modifikaci fakulta povolí nastav 11Jména a příjmení uchazečů, kteří odevzdali disertační práci k obhajobě, názvy disertační termíny konání ODP se zveřejňují ve veřejné části internetových stránek fakulty. *========================================================================================= * Čl. 3 Konání SDZ a ODP *========================================================================================= 1.Průběh a vyhlášení výsledků SDZ jsou veřejné. ODP je veřejná. 2.SDZ se koná před komisí pro státní doktorskou zkoušku a ODP před komisí pro obhajobu dis Předsedu a další členy komise jmenuje děkan fakulty z profesorů, docentů a odborníků. Od být schváleni vědeckou radou fakulty. Pro jeden studijní program lze zřídit více komisí. komise musí mít vždy lichý počet členů. Funkce předsedy komise je neslučitelná s funkcí konzultanta a oponenta. Předseda je členem komise, členem je zpravidla i školitel. Alesp nesmí být členem akademické obce fakulty. Další členy komise může jmenovat Ministerstvo mládeže a tělovýchovy. Za činnost komise odpovídá předseda komise, v mimořádném případě předsedu zastoupit ve všech jeho pravomocech člen, na němž se komise usnese. Ke zveřejně a členů komise a termínů SDZ a ODP dochází prostřednictvím pozvánky a veřejné části inte stránek fakulty. 3.Komise pro ODP ustanoví oponenty, kteří vypracují posudek předložené disertační práce. J ustanovení oponentů může proběhnout elektronicky, řídí je předseda komise pro ODP.4 4.Zpravidla jeden měsíc před konáním obhajoby jsou oponenti seznámeni s listinnou nebo, žá okolnosti, elektronickou podobou disertační práce. Elektronická podoba posudku odevzdané práce jsou vložena nejméně deset pracovních dní před konáním obhajoby do SIS. Podepsanou podobu posudku odevzdají oponenti na vědecké oddělení. 5.Počet přítomných členů komise při konání SDZ a ODP nesmí být menší než tři. SDZ a ODP js známkami „prospěl/a“ a „neprospěl/a“. O klasifikaci rozhoduje komise na neveřejném zased hlasováním, a to zdvižením ruky; požádá-li o to kterýkoli člen komise, hlasuje se tajně, hlasovacích lístků. Za předpokladu, že se na tom komise usnese, mohou být na jejím neveř přítomny osoby, jejichž účast na poradě může být užitečná. Těmito osobami jsou zejména š oponent nebo oponenti, pokud nejsou členy komise, popřípadě zapisovatel. Zúčastní-li se neveřejného zasedání, hlasuje se o klasifikaci tajně, a to pomocí hlasovacích lístků. 6.Hlasování řídí předseda komise. Přítomní členové komise se nemohou zdržet hlasování. Kom většinou, při rovnosti hlasů nebo při nedosažení většiny hlasů je student klasifikován k něj příznivější. 7.Pokud komise pro ODP stanovila klasifikaci „neprospěl/a“, určí, zda je nutné práci přepr doplnit; opakování obhajoby je možné nejdříve za šest měsíců. 8.O konání SDZ a ODP a o hlasování se vyhotoví v SIS protokoly, jejichž listinou podobu ná podepisuje předseda a nejméně jeden další člen komise Vědecké oddělení zakládá listinnou protokolu do spisu studenta. 9.Listinná podoba odevzdané disertační práce je veřejnosti zpřístupněna k nahlédnutí prost věcné databáze nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby a po dobu pěti pracovníc obhajoby na vědeckém oddělení, a to v platných úředních hodinách. Při posuzování otázky, překážka, která brání práci, nebo část práce zveřejnit (§ 47b odst. 3 zákona o vysokých vychází z požadavků ochrany utajovaných informací, ochrany osobních údajů, ochrany obcho a ochrany práv duševního vlastnictví. Ze zpřístupněné disertační práce je možné pořizova výpisy, opisy nebo rozmnoženiny. Osoba, která nahlíží do disertační práce, musí být pouč získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, věd tvůrčí činnost jiné osoby než autora. Podrobnosti se řídí právními předpisy.5 Disertační byly zveřejněny jiným způsobem než v repozitáři, se nezveřejňují.6 10Postup po obhajobě práce upravuje Opatření děkana č. 22/2018, Evidence a zpřístupnění el podoby závěrečných a habilitačních prací. *========================================================================================= * Čl. 4 Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Zrušuje se Opatření děkana č. 21/2018, Konání státní doktorské zkoušky a obhajoby disert 2.Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dne 1. ledna 2020. prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D. děkan 1 Čl. 7 odst. 3 Pravidel pro organizaci studia na fakultě. 2 Čl. 3 Opatření rektora č. 72/2017, Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací, (dále jen „OR 72/2017“). 3 Opatření rektora č. 8/2011, Porovnávání textů závěrečných prací a jejich ukládání, v pla 4 Čl. 9 Pravidel pro organizaci studia na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy. 5 § 38 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. 6 § 47b odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zá vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů. Opatření děkana č. 1/2020 Organizační řád děkanátu ve formátu *pdf ke stažení zde [ URL "K version1-354352_od2019_22_konani_sdz_a_odp.pdf"]