OPATŘENÍ DĚKANA č. 7/2010 Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečn ****************************************************************************************** * OPATŘENÍ DĚKANA č. 7/2010 Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečných ****************************************************************************************** Č.j.: 2333/10 V Praze dne 23. září 2010 Opatření děkana č. 7/2010 Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací K provedení čl. 18a odst. 1 Studijního a zkušebního řádu UK (dále jen „SZŘ UK“), čl. 6a od řádu UK (dále jen „RŘ UK“) a čl. 13 Opatření rektora č. 6/2010 (dále jen „OR 6/2010“) vydá opatření, které doplňuje a upřesňuje postupy týkající se vypisování témat, odevzdávání, ev zpřístupňování závěrečných prací. *========================================================================================= * Čl. 1 Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1. Za závěrečnou práci se považuje bakalářská, diplomová, rigorózní a disertační práce ve odst. 3, § 46 odst. 3 a 5 a § 47 odst. 4 zákona o vysokých školách, v platném znění. Práce (tištěnou) podobu a podobu elektronickou. 2. Za odevzdání listinné i elektronické podoby práce a za správnost a úplnost souborů prác studijního informačního systému (dále jen „SIS“) a jejich soulad s odevzdávanou tištěnou p odpovídá student, resp. účastník rigorózního řízení (dále jen „student“), za zveřejnění pr fakulta. 3. Z časového hlediska se závěrečné práce dělí dle čl. 4 OR 6/2010 do tří skupin: a) „nové práce“, tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b) „starší práce“, tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c) „práce před rokem 2006“, tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. Část I. Bakalářské, diplomové práce *========================================================================================= * Čl. 2 Fakultní koordinátor, odpovědnosti a pravomoci pracovníků fakulty *========================================================================================= 1. Děkan jmenuje v souladu s čl. 12 odst. 1 OR 6/2010 fakultního koordinátora pro oblast e zveřejňování závěrečných prací. 2. Činnost fakultního koordinátora je rámcově popsána čl. 12 odst. 3 OR 6/2010. Fakultní k zejména: a) komunikuje ve věcech týkajících se evidence závěrečných prací s pověřenou osobou dle čl 6/2010 Ústavu výpočetní techniky UK (dále jen „ÚVT UK“), b) pravidelně informuje vedení fakulty o stavu evidence závěrečných prací, c) sbírá podněty a připomínky k evidenci a zveřejňování závěrečných prací z pracovišť faku fakulty a po vyhodnocení na fakultě tyto předává ÚVT UK, d) koordinuje činnosti fakulty v oblasti evidence a zveřejňování závěrečných prací v souči tj. uděluje pokyny k provedení příslušných úkolů ve vazbě na evidenci a zveřejňování elekt závěrečných prací pracovníkům fakulty dle odstavců 3 až 5, a to zejména při činnostech dle e) a f), odstavce 4 písm. f) a g) a odstavce 5 písm. c), a kontroluje zpracování těchto úk e) není kontaktní osobou pro studenty. Studenti se se svými dotazy obracejí na své vedoucí na pracoviště, které vypsalo příslušné téma práce. Jméno fakultního koordinátora, včetně k je uvedeno na webu KTF. 3. Vedoucí vědecko-pedagogických pracovišť fakulty pro vzdělávací, studijní, vědeckou a od (dále jen „kateder“) odpovídají zejména za: a) vypsání témat prací či souhlasu s nimi, b) zadání témat prací studentům, c) zaznamenání data odevzdání listinné podoby práce a kontrolu náležitostí odevzdané práce 3, d) kontrolu záznamu o práci a jeho finalizaci (tj. potvrzení úplnosti záznamu o práci pro v SIS, e) případné dodání podkladů (listinné podoby práce, elektronické podoby práce, posudků k p doplnění „starších prací“ do SIS, nejsou-li k dispozici v knihovně fakulty [1], f) součinnost při identifikaci práce, která je již vložena v univerzitním repozitáři nebo systému a záznam o ní má být přenesen do SIS. Vedoucí katedry pověří prováděním těchto činností jinou osobu z pracovníků katedry. 4. Vedoucí střediska vědeckých informací (knihovna) zodpovídá zejména za: a) uložení tištěné podoby práce do okamžiku jejího převedení do univerzitního archivu (do převádí jeden exemplář práce), b) zpřístupnění tištěné podoby práce, nestanoví-li právní předpis jinak, c) poučení osoby při nahlížení do tištěné podoby práce, že získané informace nemohou být p výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby d) zveřejnění informací o kalkulaci nákladů na pořizování výpisů, opisů nebo rozmnoženin z způsob jejich pořizování v případě, že závěrečná práce nebo její část nemá písemnou podobu e) katalogizaci tištěné podoby práce, resp. doplnění automaticky vzniklého katalogizačního knihovnické údaje, f) doplnění záznamů „starších prací“, včetně souborů s plnými texty prací, do SIS, g) součinnost při identifikaci práce, která je již vložena v univerzitním repozitáři nebo systému a záznam o ní má být přenesen do SIS. Vedoucí střediska vědeckých informací (knihovny) pověří prováděním těchto činností jednoho pracovníků knihovny. 5. Vedoucí studijního oddělení zodpovídá zejména za: a) správnost a úplnost evidence přihlášek k obhajobě, b) správnost a úplnost vložených výsledků obhajob ve studijních povinnostech v SIS a ve sp studenta, a to pro „nové práce“ i pro „starší práce“ u „nových prací“ včetně záznamu o prů c) součinnost při identifikaci studenta a jeho studia, jehož práce je již vložena v univer nebo v knihovním systému a záznam o ní má být přenesen do SIS, d) doplnění posudků ke „starším pracím“ do SIS. Vedoucí studijního oddělení pověří prováděním těchto činností jednoho nebo více pracovníků *========================================================================================= * Čl. 3 Vypisování témat, zadání práce *========================================================================================= 1. Jednotlivé katedry, resp. pracovníci pověření vedoucími jednotlivých kateder, vypisují prací prostřednictvím SIS. Student může sám navrhnout téma práce a může se též individuáln na vyučujícího, u kterého má zájem, aby vedl jeho práci. V případě, že se vedoucí práce / studentem domluví, vedoucí / školitel sám nebo prostřednictvím pověřeného pracovníka kated vypíše v SIS. 2. Student se může na téma vypsané v SIS hlásit v období určeném harmonogramem akademickéh Přihlášení provede elektronicky v SIS. Vedoucí práce / školitel potvrdí v SIS přiřazení pr studentovi. Od tohoto okamžiku je přiřazení práce studentovi závazné. Pověřený pracovník k tištěnou podobu zadání práce s uvedením identifikace studenta, jemuž je práce zadána. Toto vedoucí katedry svým podpisem. Změna tématu práce je následně možná pouze na základě písem studenta; proces změny tématu upravuje příslušné Opatření děkana. 3. Od okamžiku závazného přiřazení práce má student možnost v SIS upravovat pouze některé Zároveň je mu umožněno prostřednictvím SIS ukládat elektronickou podobu práce, jejích příl *========================================================================================= * Čl. 4 Náležitosti, formální úprava a odevzdání „nové práce“ *========================================================================================= 1. Práce musí vyhovovat kritériím stanoveným SZŘ UK, fakultou a katedrou, která téma práce přijala, splňovat náležitosti odborného textu a mít příslušný rozsah dle odstavce 4. Práce abstrakt, a to jak v českém jazyce, tak v anglickém jazyce, nebo v jazyce, ve kterém je us studijní program, v němž je student zapsán. Abstrakty musí být vloženy do SIS spolu s elek práce. Práce musí dále obsahovat popis zadání práce (zařazuje se na začátek práce), shrnut seznam použité literatury či jiných citovaných zdrojů (včetně webových stránek). 2.     Typografická úprava práce musí odpovídat požadavkům pracoviště, na němž byla práce šabloně, která definuje požadovanou úpravu práce. Tato šablona ve formátu RTF a ukázka jej formátu PDF je studentům k dispozici ke stažení na webu KTF (Pokyny k vypracování písemné 3.     Práce musí obsahovat podepsané závazné prohlášení o těchto skutečnostech: a) student vypracoval práci samostatně, b) všechny použité prameny a literatura byly řádně citovány, c) práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. 4.     Rozsah práce musí být nejméně: a) bakalářské práce – 40 normostran ČSN  (72 tisíc znaků včetně mezer) bez anotací a přílo b) diplomové práce – 60 normostran ČSN (108 tisíc znaků včetně mezer) bez anotací a příloh Minimální rozsah práce by neměl být překročen o více jak 50%. 5.     Další pravidla pro formální podobu práce upravuje Metodický pokyn pro zpracování zá 6. Závěrečnou práci odevzdá student v termínu určeném harmonogramem akademického roku dle plánovaného termínu obhajoby, a to ve dvojí podobě: a) Listinná verze práce se odevzdává pověřenému pracovníku katedry, na níž práce vznikla, exemplářů. Prohlášení uvedené v práci dle pokynů k vypracování písemné práce (viz web KTF) odevzdáním práce vlastnoručně podepíše. Písemná práce musí mít název i na hřbetu vazby. b) Elektronickou verzi práce (totožnou s verzí tištěnou), nevylučuje-li to její povaha (vi 6/2010), vkládá student prostřednictvím webového rozhraní SIS na adrese https://is.cuni.cz modulu „Témata prací (Výběr práce)“, a to výhradně v prohledávatelném formátu PDF verze 1. práce přílohu či přílohy (např. multimediální formáty či softwarová díla), vloží student d přílohu (může mít jiný formát než PDF); v případě více příloh vloží jeden komprimovaný sou formátu ZIP či TGZ) obsahující všechny přílohy práce. Velikost souborů ukládaných do SIS j MB. V případě, že je některý ze souborů práce větší než 850 MB, student prostřednictvím SI vyhovující tomuto limitu a soubory přesahující limit odevzdá spolu s tištěnou podobou prác případně po dohodě s katedrou jiným způsobem. 7. Termín pro odevzdání práce v tištěné i elektronické podobě je shodný, práce je považová pokud student v termínu odevzdal obě podoby práce. 8. Student odpovídá za správnost a úplnost odevzdané elektronické podoby práce a jejích př doslovný soulad v textové části s její tištěnou podobou. Závažný nesoulad elektronické a l práce může být důvodem pro zahájení disciplinárního řízení. 9. V případě, že student po odevzdání elektronické podoby práce v SIS zjistí, že potřebuje podobě práce provést dodatečně změny, požádá katedru o odemknutí záznamu o práci v SIS pro Odemknutí práce je možné pouze do termínu stanoveného harmonogramem pro odevzdání práce k je třeba v SIS provést úpravy i po datu určeném pro odevzdání, provede takové změny (změny atributů či vložených souborů, které běžně odevzdává student) na základě souhlasu vedoucíh případně pověřený pracovník katedry. 10. V případě, že práce obsahuje údaje, které nelze na internetu zveřejnit, extrahuje stud části do přílohy práce. V takovém případě student navrhne při odevzdání práce v SIS vylouč ze zveřejnění. Návrh může podat též vedoucí práce / školitel, a to nejpozději do data obha *========================================================================================= * Čl. 5 Přihláška k obhajobě *========================================================================================= 1. Termín podání přihlášky k obhajobě je dán harmonogramem akademického roku. 2. Přihláška k obhajobě musí být odevzdána na předepsaném formuláři, jehož elektronická po ve formátu RTF a PDF je nyní k dispozici na adrese: http://www.ktf.cuni.cz/KTF-63-version1 prihlaska_k_obhajobe_SZZ.doc.    3. Vyplněnou a podepsanou přihlášku student odevzdá na studijní oddělení fakulty. 4. Potvrzení přihlášení studenta k obhajobě práce je podmíněno odevzdáním práce v tištěné podobě. Pověřený pracovník katedry zaznamená v SIS datum odevzdání tištěné podoby práce. D elektronické podoby práce zaznamenává SIS automaticky. Pověřený pracovník katedry provede náležitostí odevzdané práce uvedených v čl. 4 a výsledek této kontroly zaznamená do SIS. P studijního oddělení na základě těchto informací uvedených v SIS a na základě dalších skute pro možnost podání přihlášky k obhajobě (zejména dle čl. 7 odst. 7 SZŘ UK) provede potvrze přihlášky studenta k obhajobě. *========================================================================================= * Čl. 6 Obhajoba *========================================================================================= 1. Tištěná podoba odevzdané práce bude na požádání k dispozici prostřednictvím pověřeného katedry, na níž práce vznikla, k nahlédnutí nejméně pět pracovních dní před konáním obhajo dobu deseti pracovních dnů po konání obhajoby na studijním oddělení fakulty; informace o p zpřístupňování prací a jméno pověřeného pracovníka katedry je zveřejněno na webu KTF.  Z p postupem dle odstavce 1 je možné pořizovat na své náklady výpisy, opisy nebo rozmnoženiny. zajišťuje po dobu zpřístupnění práce na katedře činnosti uvedené v čl. 2 odst. 4 písm. c) 2. Vedoucí práce / školitel a oponenti práce se seznámí s elektronickou podobou práce v SI zajistí, že vedoucímu práce / školiteli a oponentům bude k dispozici tištěná podoba práce. práce bude k dispozici při obhajobě práce. 3. Po odevzdání práce, nejméně však pět pracovních dnů před konáním obhajoby práce, budou v SIS vloženy elektronické podoby posudku vedoucího práce / školitele a posudky oponentů t těmito posudky student mohl seznámit. Vedoucí / školitel a oponenti odevzdají studijnímu o vědeckému oddělení též podepsané posudky v tištěné podobě k založení do spisové dokumentac odůvodněných případech a po dohodě s vedoucím katedry může pověřený pracovník katedry do S vedoucího práce / školitele nebo oponenta v jeho zastoupení. 4. Po obhajobě vloží referent studijního oddělení k záznamu o práci v SIS záznam o průběhu *========================================================================================= * Čl. 7 Kontrola a zveřejnění práce *========================================================================================= 1. Po obhajobě práce má autor práce možnost vložit k záznamu o práci v SIS soubor s případ práce (obsahujícími opravy typografických a obdobných drobných chyb), a to nejpozději do 1 obhajoby. 2. Po obhajobě práce provede referent studijního oddělení v SIS kontrolu úplnosti záznamu přiložených souborů dle čl. 2 odst. 3 písm. d) z hlediska náležitostí pro zveřejnění elekt práce a kontrolu souladu českého a anglického názvu práce s listinnou podobou práce. Po pr potvrdí záznam o práci pro zveřejnění provedením tzv. finalizace, a to nejpozději do 20 dn 3. Žádost o vyloučení příloh práce ze zveřejnění dle čl. 4 odst. 9 posuzuje děkan (proděka Výsledek tohoto posouzení zaznamená do SIS pověřený pracovník studijního oddělení fakulty záznamu o práci dle odstavce 2. 4. Po finalizaci záznamu o práci a uplynutí lhůty dle čl. 11 odst. 1 OR 6/2010 (není-li st bude elektronická podoba práce automaticky odeslána do univerzitního repozitáře ke zveřejn o práci bude katalogizován v knihovním systému. Tištěnou podobu práce předá studijní odděl fakulty, která provede její zveřejnění prostřednictvím věcné databáze dle čl. 18a odst. 6 6a odst. 6 RŘ UK. 5. Vyloučení celé práce ze zveřejnění je možné pouze v případech a postupem uvedeným v čl. 6. Vedoucí práce / školitel může v SIS požádat o prodloužení lhůty pro zveřejnění práce dl OR 6/2010, a to nejpozději v den obhajoby práce. Žádost o prodloužení lhůty pro zveřejnění děkan (proděkan) fakulty. Výsledek tohoto posouzení zaznamená do SIS pověřený pracovník st fakulty před finalizací záznamu o práci dle odstavce 2. 7. Kontrola podobnosti textu práce oproti databázi vzniklé a udržované v rámci meziuniverz Theses.cz bude prováděna automaticky po odevzdání elektronické podoby práce, a to do jedno od odevzdání práce. Výsledek kontroly bude přístupný u záznamu o práci v SIS, a to student práce, vedoucímu práce / školiteli a oponentům. Část II. Rigorózní práce *========================================================================================= * Čl. 8 Fakultní koordinátor, odpovědnosti a pravomoci pracovníků fakulty *========================================================================================= 1. Pro rigorózní práce platí čl. 2 odst. 1, 3, 4 beze změny. 2. Čl. 2 odst. 2 je pro rigorózní řízení platný v bodech a) - d) bez změny, v bodě e) s tí uchazeč se svými dotazy obrací na proděkana pro vědu. 3. Čl. 5 platí obsahově beze změny s tím, že zodpovědnou osobou je vedoucí vědeckého odděl *========================================================================================= * Čl. 9 Vypisování témat, zadání práce *========================================================================================= 1. Uchazeč rigorózního řízení specifikuje téma rigorózní práce na přihlášce k rigoróznímu je přijato, spadá-li obsahově do oblasti studia, pro kterou je akreditováno rigorózní říze splňuje-li ostatní podmínky dané rigorózním řádem UK. 2. Změna tématu práce je možná pouze na základě písemné žádosti studenta, kterou posuzuje pro vědu). *========================================================================================= * Čl. 10 Náležitosti, formální úprava a odevzdání „nové práce“ *========================================================================================= 1. Pro rigorózní práce platí čl. 4. odst. 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9 beze změny. 2. Rozsah práce musí být nejméně 100 normostran (180 tisíc znaků včetně mezer) bez anotací 3. Závěrečnou práci odevzdá student v termínu určeném harmonogramem akademického roku dle plánovaného termínu obhajoby, a to ve dvou exemplářích v tištěné podobě i na dvou CD. Dalš stanoví opatření děkana vztahující se k danému typu práce. *========================================================================================= * Čl. 11 Přihláška k obhajobě *========================================================================================= 1. Uchazeč je přihlášen k obhajobě dnem odevzdání závazné přihlášky k rigoróznímu řízení, požadovaných příloh. 2. Přihláška k obhajobě musí být odevzdána na předepsaném formuláři, jehož elektronická po RTF a PDF je k dispozici na adrese http://www.ktf.cuni.cz/KTF-108.html. Potvrzení přihláše obhajobě práce je podmíněno odevzdáním práce v tištěné i elektronické podobě. Pověřený pra v SIS datum odevzdání tištěné podoby práce. Datum odevzdání elektronické podoby práce zazn automaticky. *========================================================================================= * Čl. 12 Obhajoba *========================================================================================= 1. Tištěná podoba odevzdané rigorózní práce bude na požádání k dispozici na vědeckém odděl nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby a po dobu deseti pracovních dnů po konání Informace o podmínkách zpřístupňování prací a jméno pověřeného pracovníka je zveřejněno na 2. Z práce zpřístupněné postupem dle odstavce 1 je možné pořizovat na své náklady výpisy, rozmnoženiny. Referent vědeckého oddělení zajišťuje po dobu zpřístupnění práce na oddělení v čl. 2 odst. 4 písm. c) a d). 3. Oponenti práce se seznámí s elektronickou podobou práce v SIS[4]. Vědecké oddělení zaji bude k dispozici i tištěná podoba práce. Tištěná podoba práce bude k dispozici také při ob 4. Po odevzdání práce, nejméně však pět pracovních dnů před konáním obhajoby práce, budou v SIS vloženy elektronické podoby posudků oponentů tak, aby se s těmito posudky uchazeč mo Oponenti odevzdají vědeckému oddělení též podepsané posudky v tištěné podobě k založení do dokumentace uchazeče. V odůvodněných případech může pověřený pracovník do SIS vložit posud jeho zastoupení. 5. Po obhajobě vloží referent vědeckého oddělení k záznamu o práci v SIS záznam o průběhu *========================================================================================= * Čl. 13 Kontrola a zveřejnění práce *========================================================================================= 1. Pro rigorózní práce platí čl. 7 odst. 1, 3, 4, 5, 7 beze změny, odst. 2 s tím rozdílem, odpovídá referent vědeckého oddělení. 2. Oponent může v SIS požádat o prodloužení lhůty pro zveřejnění práce dle čl. 11 odst. 2 nejpozději v den obhajoby práce. Žádost o prodloužení lhůty pro zveřejnění práce posuzuje fakulty. Výsledek tohoto posouzení zaznamená do SIS pověřený pracovník vědeckého oddělení finalizací záznamu o práci dle čl. 7 odst. 2.  Čl. 14 Uznávání diplomových a disertačních prací za rigorózní V případě, kdy byla jako rigorózní práce uznána diplomová či disertační práce, založí refe oddělení v SIS záznam o rigorózní práci a záznam o státní rigorózní zkoušce s uvedením výs (datem obhajoby je v tomto případě datum rozhodnutí o uznání práce). Dále k záznamu o prác příslušné soubory týkající se práce, s výjimkou posudků, které jsou v tomto případě nepovi uznávání diplomových a disertačních prací za rigorózní stanoví příslušné opatření děkana. Část III Disertační práce *========================================================================================= * Čl. 15 Fakultní koordinátor, odpovědnosti a pravomoci pracovníků fakulty *========================================================================================= 1. Pro disertační práce platí čl. 2 odst. 1, 2, 3, 4 beze změny. 2. Čl. 5 platí obsahově beze změny s tím rozdílem, že zodpovědnou osobou je vedoucí vědeck *========================================================================================= * Čl. 16 Vypisování témat, zadání práce *========================================================================================= 1. Jednotlivé katedry, resp. pracovníci pověření vedoucími jednotlivých kateder mohou vypi disertačních prací. Uchazeč o studium v doktorském studijním programu se hlásí na předem v nebo se může individuálně obrátit na vyučujícího, který je uveden v seznamu podmínek k při na příslušný akademický rok, s návrhem jiného tématu disertační práce. 2. Téma disertační práce, které bylo přijato v přijímacím řízení, odsouhlasené oborovou ra stvrzené podpisem jejího předsedy, je závazně přiřazeno studentovi v SIS. Předseda oborové pověřený pracovník potvrdí v SIS přiřazení práce danému studentovi. 3. Změna tématu práce je následně možná pouze na základě písemné žádosti studenta doktorsk programu doporučené školitelem a schválené příslušnou oborovou radou. 4. Od okamžiku závazného přiřazení práce má student možnost v SIS upravovat pouze některé Zároveň je mu umožněno prostřednictvím SIS ukládat elektronickou podobu práce, jejích příl *========================================================================================= * Čl. 17 Náležitosti, formální úprava a odevzdání „nové práce“ *========================================================================================= 1. Pro disertační práce platí čl. 4. odst. 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9 beze změny. 2. Rozsah disertační práce musí být nejméně 120 normostran (216 tisíc znaků včetně mezer) příloh. 3. Disertační práci odevzdá student v termínu určeném harmonogramem akademického roku dle plánovaného termínu obhajoby, a to ve třech exemplářích v tištěné podobě i na třech CD. Da stanoví opatření děkana vztahující se k danému typu práce. *========================================================================================= * Čl. 18 Přihláška k obhajobě *========================================================================================= 1. Termín podání přihlášky k obhajobě je dán harmonogramem akademického roku. 2. Student je přihlášen k obhajobě dnem odevzdání závazné přihlášky, včetně všech požadova 3. Přihláška k obhajobě musí být odevzdána na předepsaném formuláři, jehož elektronická po RTF a PDF je k dispozici na adrese http://www.ktf.cuni.cz/KTF-806.html. Potvrzení přihláše obhajobě práce je podmíněno odevzdáním práce v tištěné i elektronické podobě. Pověřený pra v SIS datum odevzdání tištěné podoby práce. Datum odevzdání elektronické podoby práce zazn automaticky. *========================================================================================= * Čl. 19 Obhajoba *========================================================================================= 1. Pro tištěnou podobu disertační práce platí čl. 12 odst. 2 a 5 beze změny. 2. Tištěná podoba disertační práce bude na požádání k dispozici na vědeckém oddělení k nah pět pracovních dní před konáním obhajoby a po dobu deseti pracovních dnů po konání obhajob podmínkách zpřístupňování prací a jméno pověřeného pracovníka je zveřejněno na webu KTF. 3. Školitel a oponenti práce se seznámí s elektronickou podobou práce v SIS[6]. Vědecké od že oponentům bude k dispozici i tištěná podoba práce. Tištěná podoba práce bude k dispozic obhajobě práce. 4. Po odevzdání práce, nejméně však pět pracovních dnů před konáním obhajoby práce, budou práci v SIS vloženy elektronické podoby posudků školitele a oponentů tak, aby se s těmito mohl seznámit. Školitel i oponenti odevzdají vědeckému oddělení též podepsané posudky v ti založení do spisové dokumentace studenta. V odůvodněných případech může pověřený pracovník posudek školitele nebo oponenta v jeho zastoupení. *========================================================================================= * Čl. 20 Kontrola a zveřejnění práce *========================================================================================= Pro disertační práce platí čl. 7 odst. 1, 3, 4, 5, 7 beze změny, odst. 2 a 6 s tím rozdíle činnosti zodpovídá  referent vědeckého oddělení. *========================================================================================= * Čl. 21 Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1. Doplňování prací do SIS, odevzdaných k obhajobě před nabytím účinnosti tohoto opatření, následujících termínech vycházejících z čl. 14 odst. 8 OR 6/2010: a) pro práce odevzdané v období od 1. 1. 2010 do 28. 9. 2010 nejpozději do 30. 9. 2011, b) pro práce odevzdané v období od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2009 nejpozději do 30. 6. 2012, c) pro práce odevzdané v období od 1. 1. 2006 do 31. 12. 2008 nejpozději do 30. 6. 2014. 2. Doplňování „starších prací“ do SIS dle odstavce 1 budou zajišťovat pracovníci knihovny spolupráci se studijním oddělením a vědeckým oddělením. Fakultní koordinátor ve spolupráci studijního oddělení a vedoucím vědeckého oddělení se v případě nejasností mohou obracet na s danou prací (zejména vedoucí / školitel, oponenti) s žádostí o doplnění chybějících údaj dané práci. 3. Další organizačně administrativní náležitosti související se zpřístupněním listinné pod dány opatřením děkana k Pravidlům pro organizaci studia. 4. Tímto Opatřením děkana se ruší články 1, 2 a 3 Opatření děkan č. 17/2006 o Nahlížení a kvalifikačních prací vydaného 8. prosince 2006. 5. Toto opatření nabývá účinnosti dne 29. 9. 2010. ThLic. Prokop Brož, Th.D.   děkan KTF UK v Praze [1]       V případě, že za různé druhy podkladů odpovídají různá pracoviště, dodá každé pr podkladů, za niž odpovídá. [2]       V průběhu akademického roku 2010/2011 bude do SIS doplněna funkcionalita pro zpř o práci, včetně vlastního textu práce a vložených posudků, také všem členům zkušební komis [3]       Povinnost zveřejňovat záznam o průběhu obhajoby plyne z novely zákona o vysokých č. 159/2010 Sb., a to s účinností od 1. 7. 2010. [4]       V průběhu akademického roku 2010/2011 bude do SIS doplněna funkcionalita pro zpř o práci, včetně vlastního textu práce a vložených posudků, také všem členům zkušební komis [5]       Povinnost zveřejňovat záznam o průběhu obhajoby plyne z novely zákona o vysokých č. 159/2010 Sb., a to s účinností od 1. 7. 2010. [6]       V průběhu akademického roku 2010/2011 bude do SIS doplněna funkcionalita pro zpř o práci, včetně vlastního textu práce a vložených posudků, také všem členům zkušební komis