Stanislav Sousedík

    prof. PhDr. Stanislav Sousedík, CSc.




    katedra filosofie


    Kontakt:


    informační systém UK




    Bibliografie

    Knižní publikace do r. 2001



    1. S. SOUSEDÍK: Valerianus Magni 1586-1661. férsuch einer Erneuerung der christlichen Philosophie im 17. Jahrhundert, hrsg. Klaus Schaller, Sankt Augustin, Verlag Hans Richarz 1982, 170 s. - Schriften zur Comeniusforschung, Band 13. VerOffentHchungen der Comeniusforschungsstelle im Institut fUr Piidagogik der Ruhr-Universitiit Bochum.

    Ref:

    • H. G. Bloth, Zeitschriftfur Ostforschung 32, 1983, s. 140;

    • P. Fidelis, Wiener Provinzbote der Kapuziner 40, 1983, s. 374;

    • S. Wollgast, Daphnis 13, 1984, s. 622-629;

    • J. Cygan, Laurentianum 25, 1984, s. 491;

    • C. Berubé, Caudernos Salmantinos de Filosofia 11, 1984, s. 129;

    • A. Seifert, Historisches Jahrbuch 104, 1984, Nr. 1, s. 223-224;

    • P. R. Blum, Philosophische Rundschau 32, 1985, s. 291-293;

    • J. Reiter, Archiv fUr Kirchengeschichte Bďhmen-Miihren-Schlesief1 7, 1985, s. 306;

    • F. M. Krautsack, Studia Franciszkmískie 2, 1986, s. 322;

    • M. Daňhe!, Bohemia 27, 1986, s. 410.



    2. S. SOUSEDÍK: Valerián Magni 1586-1661. Kapitola z kulturních dějin Čech 17. století, Praha, Vyšehrad 1983, 189 s.

    Ref:

    • I.Polišenský, Lidová demokracie 9.10. 1983, s. 11; H.B., Svobodné slovo 7.12. 1983, s. 5; JKP, Zemědělské noviny 2.2. 1984;

    • V. P1acht, Kostnickéjiskry, 28.3. 1984, s. 3;

    • J. Válka, Vlastivědný věstnÍk moravský 36, 1984, s. 257;

    • R. Raková, AUC - HUCP 24/ I, 1984, s. 81-82;

    • P. Bělina, Československý časopis historický 32, 1984, s. 439;

    • J. Hanza1, Husitský Tábor 6-7, 1984, s. 518-519;

    • ph, Věda a život 44, 1984, s. 525;

    • A. Aduszkiewicz, Studiafilozoficzne 6, 1984, s. 222;

    • J. Cygan, Collectanea Franciscana 54, 1984,s. 201;

    • L. Bernát, Historický časopis SAV 33, 1985, s. 927;

    • F. Matějek, Časopis Matice moravské 104, 1985, s. 145;

    • D. Machovec, Acta universitatis Carolinae, Phil. et Hist., Studia philosophica 9, 1986, s. 125;

    • H. Bretfeldová, Sborník prací filozofickéfakultybrněnské univerzity B 32, 1985, s. 104;

    • J. Sivák, SCetH 17,1987, Č. 33, s. 129-131.


    3. S. SOUSEDÍK: Walerian Magni, 1586-1661. Próba odnowieniafilozofii chrzescijmiskiej XVII wieku, prz. Krystyna Krzemieniowa, poslowiem opatrzyl

    Z. Ogonowski, Warszawa, Polska akademia nauk, Instytut Filozofii i Socjologii 1991, 181 s. - Renesans i Reformacja. Studia z historii filozofii i idei, T. 5.

    Ref.

    • V. Urbánek, 40, 1992, Č. 4, s. 697-701.


    4. S. SOUSEDÍK: Jan Duns Scotus. Doctor subtilis ajeho čeští žáci, Praha, Vyšehrad 1989, 341 s.


    Ref.:

    • P. Spunar, Lidová demokracie 22.7. 1989, s. 5; J. Válka, Opus musicum 10, 1989, s. XL;

    • M. Oravcová, Filozofia (Bratislava) 47, 1992, s. 194;

    • J. Cygan, Studia Franciszkanskie 5, 1992, s. 350;

    • J. Pešková, Český časopis historický 90, 1992, Č. 3, s. 447.


    5. S. SOUSEDÍK: Jsoucno a bytí. Úvod do četby sv. Tomáše Akvinského, Praha, Křesťanská akademie 1992, 109 s.


    Ref.:

    • K. Šprunk, LF 117, 1994, Č. 1-2, s. 151-152.


    6. S. SOUSEDÍK: René Descartes a české baroko, Praha, Filosofia 1996, 48 s. - Parva


    phi1osophica sv. 9.


    Ref.:

    • V. Urbánek, Tvar 8, 1997, Č. 3, s. 22; V. Schifferová, AC 12 (XXXVI), 1997, s. 265-271;

    • T. Nejesch1eba, SCetH29, 1999, Č. 61, s. 121-122.




    7. S. SOUSEDÍK: Filosofie v českých zemích mezi středověkem a osvícenstvím, Praha, Vyšehrad 1997, 295 s.


    Ref.:

    • Z. Hojda, Dějiny a současnost 20, 1998, Č. 2, s. 61-62;

    • V. Urbánek,LF 121, 1998, Č. 1-2, s. 147-152;

    • T. Nejesch1eba, SCetH 29, 1999, Č. 61, s. 135-139;

    • T. G1ombíček, AC 13 (XXXVII), 1999, s. 224-230;

    • M. Nod1, Nové knihy 37, 1997, Č. 44, s. 2;

    • M. Jungmann, Literární noviny 8, 1997, Č. 43, s. 16;

    • O. Mádr, Teologické texty 10, 1999, Č. 1, s. 35.


    8. S. SOUSEDÍK: Učení o eucharistii v díle M Jana Husa, Praha, Vyšehrad 1998, 77 s.


    Ref.:

    • J. Ba1cárek, Teologické texty 9, 1998, Č. 3, s. 105;

    • M. NodI, Souvislosti, 1999, Č. 1, s. 270-274; tamtéž, Č. 2, s. 213-216;

    • - v r k -, Český zápas 78, 1998, Č. 10, příloha s. 2.



    Úplná bibliografie 1965 - 2001

    1965 - 2001


    Bibliografie po r. 2001

    Knižní:

    • S. SOUSEDÍK: Identitní teorie predikace, Praha, Oikúmené, 2OO7

    Stati:

    • S. SOUSEDÍK: O aristotelovskom chápáni predikacie (apoluautor P.Cmorej), in P.Cmorej at al.,

    • S. SOUSEDÍK: Filozofické dialogy, Bratislava, Filozofický ústav SAV, 2OO7,261-358.

    • S. SOUSEDÍK: Pomyslná jsoucna (entia rationis) v aristotelské tradici 17.století Filosofický časopis AVČR 52 (2004),533-544

    • S. SOUSEDÍK: Tomistická teorie singulární predikace a její ontologické základy,in: Akta společnosti Tomáše Akvinského 2, 2004, 10-14

    • S. SOUSEDÍK: G. Frege a aristotelská teorie vztahů, in: Studia Neoaristotelica 1-2, (2004),70-78

    • S. SOUSEDÍK: Nevyužitý pramen k problematice pronikání karteziánství do českých zemí, tamtéž, 185-190

    • S. SOUSEDÍK: Die Krisis des Glaubens in Europa und ihre Ursachen, in: Theologisches,BRD, 34, 2004, 651-658

    • S. SOUSEDÍK: Filosofické dílo pražského františkána Bernarda Sanniga (+1704), (The Philosophical Work of a Prague Friar Bernard Sannig OFM):in: Historia Franciscana II, Sborník textů (ed. P.R.Beneš, P. Hlaváček), Kostelní Vydří, 2005, s. 151 - 163.


    Edice:

    • S. SOUSEDÍK: Franciscus de Mayronis, Tractatus de esse essentiae et existentiae Edice textu se spolupracovníky + latinská úvodní studie), Studia Neoaristotelica 2,2005, 271 - 322.


    Poslední změna: 19. červen 2018 12:28 
    print
    Sdílet na: