Č. j.: UKKTF/57466/2018
V Praze dne 24. května 2018
Opatření děkana č. 8/2018 Průběh přijímací zkoušky na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy
K provedení čl. 6 odst. 6 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy stanovím následující pravidla, která je uchazeč povinen dodržovat v průběhu přijímací zkoušky na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy (dále jen „fakulta“):
Přijímací zkouška probíhá v souladu s Řádem přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy a zveřejněnými podmínkami přijímacího řízení.
Uchazeč o studium (dále jen „uchazeč“) se předem seznámí se zveřejněnými podmínkami přijímacího řízení a pravidly, jež je povinen dodržovat v průběhu přijímací zkoušky nebo její části. Tato pravidla jsou mu dostupná rovněž při prezenci.
Uchazeč je povinen dostavit se k přijímací zkoušce nebo její části ve stanovený čas a prokázat se občanským průkazem nebo cestovním pasem.
Uchazeč je povinen řídit se v průběhu přijímací zkoušky nebo její části pokyny osob pověřených organizací přijímací zkoušky nebo její části, členů zkušební komise nebo pracovníka vykonávajícího dozor u písemné formy přijímací zkoušky (dále jen „dozorující pracovník“).
Uchazeč je povinen v průběhu přijímací zkoušky nebo její části dodržovat svým oblečením i vystupováním obecně platná pravidla společenského chování.
chazeč je povinen předložit zkušební komisi nebo dozorujícímu pracovníkovi podklady uvedené ve zveřejněných podmínkách přijímacího řízení. K jiným podkladům se nepřihlíží. Podklady, jež má uchazeč odevzdat, jsou nevratné a zakládají se do spisu.
Uchazeč smí zahájit práci až po výslovném pokynu zkušební komise nebo dozorujícího pracovníka.
V průběhu práce smí uchazeč opustit stanovenou místnost pouze ve výjimečných případech a se souhlasem člena zkušební komise nebo dozorujícího pracovníka; v takovém případě je o této skutečnosti zhotoven záznam, který se zakládá do spisu o přijímacím řízení. Po dobu nepřítomnosti uchazeče je rozpracovaná písemná práce uložena u člena zkušební komise nebo u dozorujícího pracovníka.
Uchazeč je povinen odevzdat práci ve lhůtě, která je oznámena před začátkem konání písemné části přijímací zkoušky.
Děkan nebo jím pověřená osoba odloží přijímací zkoušku nebo její část, jestliže před jejím započetím nastanou okolnosti, které brání jejímu zahájení. O odložení přijímací zkoušky nebo její části a důvodech odložení se vyhotoví protokol. Děkan bezodkladně vyrozumí dotčené uchazeče o novém termínu přijímací zkoušky nebo její části.1
Děkan nebo jím pověřená osoba ukončí přijímací zkoušku nebo její část, jestliže v jejím průběhu nastanou okolnosti, které brání jejímu pokračování. O ukončení přijímací zkoušky nebo její části a důvodech ukončení se vyhotoví protokol. Ukončená přijímací zkouška nebo její část se nehodnotí. Děkan bezodkladně vyrozumí dotčené uchazeče o novém termínu přijímací zkoušky nebo její části.2
Děkan nebo jím pověřená osoba dále ukončí přijímací zkoušku v případě, že v průběhu přijímací zkoušky vyjdou najevo okolnosti, které způsobují podstatné vady přijímacího řízení, a vzniklou situaci nelze řešit jiným vhodným způsobem. O ukončení přijímací zkoušky nebo její části a jeho důvodech se vyhotoví protokol. Ukončená přijímací zkouška nebo její část se nehodnotí. Děkan bezodkladně vyrozumí dotčené uchazeče o novém termínu přijímací zkoušky nebo její části.3
Děkanem pověřená osoba přeruší přijímací zkoušku nebo její část uchazeči, jestliže o to uchazeč požádá z důvodu náhlé zdravotní indispozice, v jejímž důsledku nemůže v této zkoušce pokračovat; stejně učiní v případě, kdy tato zdravotní indispozice neumožňuje uchazeči o přerušení požádat. O přerušení přijímací zkoušky nebo její části a důvodech přerušení se vyhotoví protokol, který je součástí spisu uchazeče. Přerušená zkouška nebo její část se nehodnotí. Po vykonání přijímací zkoušky nebo její části již nelze námitku zdravotní indispozice v době konání zkoušky uplatnit.4
Děkanem pověřená osoba ukončí přijímací zkoušku nebo její část uchazeči, který se v jejím průběhu dopustí jednání, jež je v rozporu s pravidly uvedenými v čl. 4 tohoto opatření. O ukončení přijímací zkoušky nebo její části a důvodech ukončení se vyhotoví protokol, který je součástí spisu uchazeče. Ukončená zkouška nebo její část se nehodnotí.5
Pověřenou osobou se v tomto článku míní zpravidla zkušební komise nebo dozorující pracovník.
V průběhu přijímací zkoušky nebo její části je nepřípustné
používat jakékoli psané poznámky a tištěné materiály včetně slovníků a příruček, pokud zveřejněné podmínky přijímacího řízení, výslovný pokyn zkušební komise nebo dozorujícího pracovníka nestanoví jinak,
používat jakékoli elektronické přístroje (mobilní telefony, přenosné počítače a jiné komunikační přístroje); všechny tyto přístroje musí být během zkoušky vypnuty; výjimkou je povolení počítačů uchazečům o studium, jimž byla v tomto smyslu schválena modifikace přijímací zkoušky vzhledem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám,
dopouštět se podvodného jednání formou nápovědy nebo opisování.
Pokud je uchazeč přistižen při pokusu o jednání, jež je v rozporu s pravidly uvedenými v odstavci 1, postupuje se podle čl. 3 odst. 5 tohoto opatření.
Pokud v průběhu přijímací zkoušky nastane jakákoliv mimořádná událost, musí být v protokolu přesně zaznamenána.
V protokolu o ústní části přijímací zkoušky musejí být uvedeny konkrétní otázky položené uchazeči.
U písemné formy přijímací zkoušky musejí být u každé otázky uvedena jednotlivá dílčí bodová hodnocení.
Uchazeč má po oznámení rozhodnutí o přijetí právo požádat o nahlédnutí do spisu o přijímacím řízení.6 Nahlížení je možné pouze ve vyhrazených prostorách fakulty za přítomnosti děkanem pověřeného zaměstnance. Podrobnosti se řídí právními předpisy.7
Nahlížení třetí osoby do spisu o přijímacím řízení je možné pouze v přítomnosti uchazeče s jeho ústním souhlasem, anebo samostatně na základě plné moci udělené uchazečem s jeho ověřeným podpisem.
O nahlížení do spisu o přijímacím řízení se sepisuje protokol, který se následně stane součástí spisu.
Termíny, další podmínky a podrobnosti o podávání žádosti o nahlížení jsou součástí poučení, jež se přikládá k rozhodnutí o přijetí.
Odpovědnost za organizaci a průběh přijímacího řízení je stanovena takto:
a. |
koncepce přijímacího řízení: ve věci bakalářského a magisterského studijního programu proděkan pro studium, ve věci doktorského studijního programu proděkan pro vědu, |
b. |
podmínky přijímacího řízení: ve věci bakalářského a magisterského studijního programu proděkan pro studium spolu s garantem, ve věci doktorského studijního programu proděkan pro vědu spolu s předsedou příslušné oborové rady, |
c. |
obsahová příprava přijímací zkoušky nebo její části: ve věci bakalářského a magisterského studijního programu garant, ve věci doktorského studijního programu předseda příslušné oborové rady, |
d. |
průběh přijímací zkoušky nebo její části: osoba pověřená organizací, zkušební komise, dozorující pracovník, |
e. |
vyhodnocení písemných testů: osoba pověřená hodnocením, |
f. |
organizační a administrativní činnosti: pracovník Studijního oddělení, |
g. |
technická podpora: pracovník Referátu výpočetní techniky, |
h. |
zajištění přijímací zkoušky prostřednictvím informačních a komunikačních technologií: pracovník Referátu výpočetní techniky. |
Proděkan pro studium je příslušný k vyřizování podání uchazeče o studium ve věcech organizace přijímacího řízení, zejména ve věci stanovení náhradního termínu nebo modifikace způsobu zadání nebo průběhu přijímací zkoušky. Tuto působnost proděkana pro studium vykonává v doktorských studijních programech proděkan pro vědu.8
Zrušuje se Opatření děkana č. 3/2005, Přijímání ke studiu na KTF UK bez přijímacích zkoušek do magisterských a bakalářských oborů, Opatření děkana č. 8/2005, Nahlédnutí do materiálů týkajících se rozhodnutí o přijetí ke studiu a Opatření děkana č. 8/2007, Pravidla přijímacího řízení.
Toto opatření nabývá platnosti dne 24. května 2018.
Toto opatření nabývá účinnosti dne 24. května 2018.
prof. PhLic. Vojtěch Novotný, Th.D.
děkan
Opatření děkana č. 8/2018 Průběh přijímací zkoušky na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy *pdf ke stažení zde.
1 Čl. 7 odst. 3 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy.
2 Čl. 7 odst. 4 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy.
3 Čl. 7 odst. 5 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy.
4 Čl. 7 odst. 1 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy.
5 Čl. 7 odst. 2 Řádu přijímacího řízení pro uchazeče Univerzity Karlovy.
6 § 50 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů.
7 § 38 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
8 Čl. 3 odst. 3 Opatření děkana č. 2/2018, Působnost proděkanů.
Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy
Thákurova 3, Praha 6, 160 00
IČO: 00216208 DIČ: CZ00216208
číslo účtu: 32034061/0100
Identifikátor datové schránky: piyj9b4